torsdag 21 januari 2010

Snö, lort o massa mat!




Idag började vi med bvc´s råd. Inget fullkorn te lillkotta o ingen mjölk.
Å herregud så obra det blev. Vi köpte ny välling igår (majs) o slopa fullkornsbröd te mellis o va JÄTTEDUKTIGA... Tills jag insåg att det var 100% fullkornsgröt jag matat henne me i morse :S
Ingen hit måste jag säga, men det är det enda vi gjort "fel" men det funkar ju iaf inte.
Om det inte är så att hon behöver ett par dagars "recovery" eller nå, för hon bajsar värre än ett avloppsrör o hon STINKER!
Hela hennes rum luktar som ett bajamaja o de gör mig smått illamående om jag ska vara ärlig.
Hon piper i sömnen o korvar runt när hon sover, så jag gissar att det gör ont i magen med, men vi kämpar på!

Har köpt sex nya storpack blöjor sedan straxt efter jul, o vi köpte två nya idag.
Det är sanslöst va dyrt de blir me magkänsliga barn *förvånad*
Iaf var min rara mamma här idag o hämtade oss.
Vi var till Lidl, willys o blomsterlandet (älskar sistnämnda, vill alltid skapa nå när jag är där) men jag hann inte få några idéer lr ens titta runt som jag ville, för Molly bajsa ner sig direkt vi kom in.
Magiskt va fort de går, för på den lilla stunden han det fara ända ner te hennes raggsockar *mer förvånad*
Det var bajs överallt när vi kom hem, o jag var inte munter.
Tröstade mig med att laga en god middag när kottarna låg i badet.
Hasselbackspotatis, fläskfilé o vitlökssmör hade vi bestämt (har man levt på nudlar o hamburgare i en evighet så va de VÄRT o slava vid spisen skitlänge på kvällen)
Men mitt i mitt kulinariska inferno i köket, hör jag Leo yla som en skadeskjuten hund från toan.
Molly hade bajsat i badet! En ledsen kotte står o fryser o funderar på hur han ska få upp ploppen ur karet, utan å "äckla ner sig" medans den andra sitter överlycklig kvar o undrar va de e för skoj som flyter omkring!

Jag dog!

Så de va bara o hoppas att maten klarade sig själv, medans jag duscha o tvåla in bajsmaskinen o Leo skallra tänder o titta på.
Sen fick hon pyjamas medans Leo duscha (tack o lova att han kan SJÄLV!) o SEN rusa ut i köket för o dona me resten..
Molly kom jätteglad ut för o visa att pyjamasen var nerbajsad på bägge sidorna när jag duka, o då bestämde vi att de va ingen kväll för kryddat kött, utan de vart mer majsvälling.

Men maten var god! Haha.
Skönt de känns o titta i ett kylskåp som inte vill äta upp mig pga tomhet, utan en kyl som har frukt, mjölk o pålägg :) *njuta*
Men jag måste tala om en sak till. Jag HANN handla en sak (två) på blomsterlandet te oss :D
En kruka med outslagna pärlhyacinter *ÄLSKA* o en bebis orkidé !
Jag har aldrig ägt en orkidé förut o denna e liten, tvåstängslad (heter säkert inte så, men de skiter jag i) o jättesöt.
Pärlhyacinter har alltid vart kärlek för mig.
Min mamma hade såna i rabatterna när jag var liten (och ännu kommer de, år efter år) o jag tyckte alltid att de va så fina.
Ok, ja kanske va ett konstigt barn, men... Sån va jag ;D

GUD så jag längtar efter våren. Vill känna den där sköna känslan av sol på mina kinder.
Ta cykeln te jobbet o doften av skog.
Vitsippor o tussilago ihop med vårbäckar av smältvattnet, det är underbart!

Men ooooh, nu höll jag på o avsluta bloggen för ikväll, tes ja kom på en sak till!
Örhängena har kommit!

Örhängen med Swarovski kristaller 100 % Nickelfria.
Storlek: 5 mm Färg: silver


lr ja, så står det EGENTLIGEN, men pinnen genom örsnibben e klar (alltså genomskinlig) med silikonplopp till. De e tamejfan helt kalasfina!
Sålde två par den första kvarten jag hade dom i min ägo, (de kostar 50:-/paret) o då köpte jag mig ett par oxå.
Det är alltså "bling bling" örhängen, men små o diskreta, och LÄTTA, så det ser bara fint o elegant ut. Jag ska ha mina imorgon!
Men nu MÅSTE ja lägga mig. Sov gott govänner, o dröm sött! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^