tisdag 5 januari 2010

Godkväll igen

Just nu känner jag mig helt slut.. Ovanligt va? Borde kanske söka för konstant trötthet?
haha, iaf sover numer mina kottar.
De har tjurats o gnatats idag, men jag har oxå fått en massa kärlek o pussar <3
Molly e snorig, men vi ska ju ändå vara hemma imorrn, så de gör inget :)
När kottarna somnade så satte jag mig med mitt nya pyssel paket.
Det va ganska roligt o riktigt enkelt, så jag gjorde klart allting :)
En hel drös med fina askar vart det.
Jag gillar de betonggrå, fast hade helst haft enfärgade lock till, men vem vet. Kanske jag ger bort dem ^^

Min goa granne Maja brukar komma o plinga på lite då o då med mat.
Hon lagar JÄTTEGOD mat o de e alltid för en människa med väldigt stor magsäck, så jag brukar kunna spara te matlåda, men nu när vi e hemma, så har ja te lunch dagen efter ist.
Men det var inte det jag skulle komma till, för idag var det grannen på hörnet som plinga på.
Hon var hos familjen under mig o hälsade på och nu kom HON upp med mat, så jag började fundera på om folk tycker synd om mig o mina barn. Tror de inte att jag kan laga mat?
Ser jag spinkig ut? (HAHA) Varför GÖR de såhär? (ja e inte missnöjd, blir bara orolig för folks tankar om oss) men då visar det sig att kvinnan i lägenheten under mig har mist sin mamma, och i deras kultur (muslim) sörjer de i tre dagar, o sen klär de sig i annat än svart o lagar mat till alla grannar :S Jag är så ledsen för hennes skull.
Hon har mist sin MAMMA! Jag skulle inte kunna sluta gråta om jag miste min tror jag.
O vadå klä sig i annat än svart? Jag skulle kanske inte klä mig alls!!!
Näe, alla sörjer olika, o vill hon följa deras... va heter det? Koder? Lagar? eller heter det bara religion? Vill hon följa det, för att orka (tro kan få en att orka massor) så e det väl bra för henne, men de jag har tänkt på idag, är nog att jag är nöjd med mig själv, med min icke-tro på nånting, o att ... Nej, nu svamlar jag bara! Jag är bara glad att mina föräldrar lever, nåt annat vill jag inte tänka på <3 (mamma o pappa, om ni läser detta, så I LOVE YOU!)
Men det är sorgligt!

Och... hur avslutar man ett blogginlägg när man just skrivit om döden? Att mista en förälder? Jag vet inte, jag avslutar på mitt sätt (hmm, det är ju trots allt min blogg)
Ta hand om varandra, och var inte rädda för att visa hur mkt din nästa betyder för dig.
Tala om hur ni mår och hur ni känner, att ni älskar varandra!
Kanske det lyser upp nån annans dag <3
X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^