måndag 18 januari 2010

Bajs Pasta

Å herre gud så ledsen jag är. Det river i hela kroppen, o ja känner mig varm i ansiktet.
Men jag tänker inte börja gråta. Har redan gråtit för mkt över saker som inte går att ändra på!
Så visar det sig att även fast jag har den här pappan te min dotter, står jag helt fakking ensam i att finnas där.
Tänk om jag skulle dö? Vart skulle de hamna då? Hos mina syskon?
För de e ju inte så att de HAR några fäder o prata om!!!

Pasta ville byta helg. Han VILLE så gärna, o ja har ju inge direkt spännande liv, så ok, det går bra! ÅH så GLAD han blev, för då kunde ju han fira nyår i norge!
Så jävla lycklig, o de e ju bra, tänkte jag, för om ja skulle behöva hjälp nån gång me o kolla kottsen, så ställer väl han upp för mig, som jag alltid gör för honom... Trodde jag!
Hans helg efter nyår kommer o han försover sig,.
Inget konstigt, för han har alltid svårt o passa tider
(vilket är ännu en orsak te att bitterfi**an i mig vaknar)

Dagen efter (talar han om på väg ut ur mitt hem) ska han åka bil, vilket betyder att han kommer tidigt me henne. Jaha, ja, o jag har ju inget o säga till om i den frågan, för de e han som har flyttat te norge o måste ta sig åt olika håll. Bara o bita ihop!
När han lämnar henne har jag arbetat upp ett raseri som e svårt o behärska o ja fräser nå om att de måste va svårt att minnas va hon heter, eftersom de ses så sällan...

Så blir det fredag igen o då hör han av sig o skriver att han kommer hit! Bara sådär!!!
Jag smickrar mitt ego o tror att mina ord har sjunkit in, att de e JAG som fått han o inse att han träffar Musan för sällan. Att de e därför han kommer.
Men de va de ju inte! Han vill byta tebax helger!
Eller rättare sagt, han VILLE inte byta från början, bara va fri nyår! *suck*

Så han väntar tes kl e efter 23 (ja e trött, han trodde ja sov) o skickar sms (lördag kväll när han har Molly) att " de e nå me jobbet, han vill byta helger igen" o ja blir tokarg (igen, konstigt att han alltid lyckas) o skriver att han är ett skithuve o att han kan glömma de.
Jag o Leo ska på bio nästa helg, för de e HANS tid o de e mamma-leo-helg!
Sa att de va fult o skylla på jobb lr Molly bara för o få sin vilja igenom.

Jag fick inge svar!

Dan efter e han arg. Lämnar Molly på hallgolvet o går. Säger att han inte kan nästa helg.
Kvar står jag o undrar hur jag ska göra!
Ska ja säga te Leo att vi ska skjuta på bion? Ringa runt o hoppas nån tar Molly av barmhärtighet? Jag vet inte.
Jag vet bara att jag skrev om detta för typ två dar sen o ja e lika ledsen än.
Jag vet att jag vill skrika o gråta o snora o tjuta!
Men jag vet oxå att ja har två små änglar som ligger o sover som inte skulle fatta ett skit om mamma vart galen o fick dampryck!
Skit att ja inte har nån jävla vuxendamp! Då hade ja iaf haft nå o skylla på :(

Ja, ja tar väl en dusch nu, så je e ren o fin imorrn när kotten ska te skolan o den andra te bvc.
Mm, imorrn e en ny dag me nya tag! Kanske de blir sol? Kanske e plusgrader oxå?
Kanske ja hittar mig ett jobb som ger mig multum i lön så vi kan fara iväg långt härifrån o hitta oss ett plejs i solen på bahamas lr hawaii haha...
Imorrn e en ny dag, me nya möjligheter! Over and Out!

2 kommentarer:

  1. Hej Werra! jag har bara kikat in snabbt förut...inte hunnit skriva än...

    Alltså, du har ju berättat om honom å han beter sig verkligen som ett svin!!! förstår att du är skitarg...skulle jag med vara!
    Men vad jag inte kan fatta är att om man får ett barn, vare sig man bor ihop eller inte så borde man väl VILJA ställa upp för sitt barn???? Konstigt att man prioriterar jobb å partaj...tur iallafall att hon har en sån bra mamma <3
    Å vet du, om du vill ha hjälp nån gång så är ju jag iof inte den mest vana å ta hand om barn men jag tycker det är kul å tar gärna hand om henne nån gång du känner att du behöver! Puss ( Ante har inte sagt ja men han är säkert med, haha!)

    SvaraRadera
  2. Jag håller på dej stumpan ,men lägg inte ner energi på en snorunge som inte vet att uppskatta sin ängel ,gör det du är bäst på att älska dina ungar o lev ditt liv efter ditt o dina barns behov.kramar från mamma

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^