onsdag 27 januari 2010

Målat o stämplat






Oh yes, min terapi är att måla ;) och målat har jag gjort.
Btw glömde jag skriva mitt i min missär igår att jag och kottarna har tagit sprutan nu.
Mot svininfluensan.
Det gjorde inte ont att ta den (även fast jag var SÄKER på innan att de skulle komma blooood, köttslamsor skulle visa sig och att jag skulle dö!)
Vi va duktiga alla tre, fast det var bara Molly och Leonard som fick klistermärken
(och L fick en leksak)
Själv fick jag en klapp på axeln och ett "det var väl inte så farligt? Det gick ju bra!?"
HAHA hon känner mig *skäms*
Iaf så kan min mamma o pappa o Leos farmor sluta tjata på oss om hur FARLIGT de e o gå oskyddad (för tänk om nån nyser på oss!)

Imorse va vi uppe i god tid o böt blöja, fixa välling och mackor, matlåda och frukost te jobbet och hann både klä oss och borsta tre små (?) munnar innan det var dags att gå.
Kändes bra att inte tokspringa till dagmamman för en gångs skull ;D
Hade inte mkt att göra på jobbet, så jag svetsade ett gäng skyltar.
En HOLM te vår balkong, en VÄLKOMNA te mamma o pappa (varsågod mina darlings)
en Leo te lillkott o ett hjärta te musan!
Sen lekte jag lite o skrev "love" på en o försökte mig på en dörrskylt te fam Vaara, men det spelade ingen roll hur mkt jag öva, så blev det inte bra.
Det hamna i skrotkorgen.
Sen kom min chef o tittade på det jag gjort/gjorde, så klappa han mig på axeln (där ja tatt sprutan) o sa "va fint de blir, du e duktig" o jag blev glad.
Jag är en såndär beröm-törstare tror jag. Jag växer av beröm o komplimanger!
Men han menade kanske inte det jag skrev, för när han kom övade jag på släta svetsningar, o raka linjer.. :)
Men det spelar ingen roll, JAG ÄR BRA! (också en del av min egenterapi, beröm mig själv)

Sen kom jag hem och målade klart stolen jag fått!
Den blir riktigt söt, synd bara de e så fullt hemma hos oss.
Vill bo i en villa, för FÖRSTÅ hur mkt bråte man kunde släpa hem *kärlek*
hahaha, iaf vart den vit, med text i brunt. KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT längs med ryggstödet, och samma, fast på engelska i ett hörn på sitsen!
Och när mina babyfötter (silikonstämpel från panduro http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?QRY=510220&p=IXS750&m=1 ) kommer, ska jag stämpla de över sitsen i genomskinlig, blank färg, så man bara anar dem i vissa ljus!
Jag tror det blir perfekt!

Sen plockade jag ut Mollys byrå i hallen.
Den får inte plats när hon får sin nya garderob på lördag.
Hade sån flax o få köpa den jag ville ha från IKEA ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90121762 ) för halva priset (via blocket) o det som är nästan ännu bättre är att de kör hem den till oss OCH har fixat bärhjälp!
Jättebra säljare tycker jag!
Ena lådan på byrån fick oxå lite brun stämpelfärg på sig ;)
Det står SMÅTT å GOTT på den. Lite sött!

Så nu, innan jag gick o satte mig vid datorn så såg jag Leos första små raggsockar som Monicha stickade åt honom.
De hade legat i byrån, men jag gav dem en rosett o hängde upp dem.
Jag saknar henne så mycket. Så det gör ont!
Undrar lite smått om man slutar vara arg o ledsen nångång, eller om det gör ont av saknad varje gång jag tänker på henne.
Hoppas det går över, för jag orkar liksom aldrig komma te de fina minnena, utan jag hinner bara börja tänka, så blir jag ledsen, o jag vill inte gråta, så jag skyndar mig att tänka på något annat.
Då känns det som jag glömmer. Med flit, o det vill jag ju inte heller.
Nej, nu vart det jobbigt o babbligt, så jag slutar. Klockan är 22.51 o ja ska upp imorrn igen.
Natta på er alla, o hoppas ni sover gott! X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^