torsdag 7 januari 2010

en ask med kärlek

Idag har jag varit hemma med kottarna, för fritids o dagis hade nån slags personaldag, men imorrn skulle vi upp o ut igen, trodde jag! Tes Leo började kräkas :S
Han mår bra nu, men inte i morse, så det var ju ingen hit.
Det betyder långhelg för oss, vilket iofs e najs, men lite tröttsamt eftersom jag blir både lat o trött när jag är hemma för mycket haha.
Lovade igår en bild på min decoupage-flaska...
Det tar jag tillbaka, för det verkar som att jag inte va någe proffs på det ;) Den vart knövlig o trist o jag blev bara besviken. Något som jag däremot kan, är att måla.
Möbler, tavlor, saker, you name it.
Och nu har jag (äntligen) målat klart de lilla (nikotinskadade) skåpet!
Haha, det är ett gammalt gammalt skåp som min bror gjorde i grundskolan, o de har hängt i mammas o pappas kök så länge jag kan minnas.
Men nu (100 år senare) har de renoverat och skåpet åkte ut.
Jag var snabb som en vessla o tog det hem till mig, målade om och idag kom det upp på väggen! *glad* För jag har en vän som vi kallar Anduuuuush (snyggt uttalat) o han har en superbra borrmaskin :) Han kom förbi efter jobbet och borrade exakt 12 hål här.
Öbo kommer vara lyckliga när (om) jag flyttar ;) men jag hade tre hyllor som skulle upp i mitt kantiga hårda vardagsrum, ett stort tidningsställ (från en affär, tror jag) som skulle upp i lillkotts rum, o sen skåpet då <3 Jag är så NÖJD o jag tycker det blev så fint! Lägger upp lite bilder nu. Ha en fin kväll, kära vänner <3 over and out X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^