måndag 18 januari 2010

NU FUNKARE!

Den höga asken :)
Mitt yttepyttelilla hus
den höga asken ovanifrån.
Denna låda är i trä, Med notpapper o bilder från olika kollektioner.

Hade lyckats pilla lite på min räknare så den stog still, men nu går den igen *glad*
Leonard är i skolan o Musan sover.
Vi är hemma pga hennes mage... Igen! Jag börjar bli orolig.
Nu har hon haft den här läbbiga magsjukan (eller va de nu är) fem ggr sedan jul.
De kan inte vara bra på någe sätt.
Hon går ju ner i vikt o de lär ju göra ont, så vi är hemma för att få en tid te bvc.
Typiskt nog var Mollys barndoktor ledig idag, men jag ska få tag på den andra, så vi kan få en tid.
Maja plingade på igår för o fråga om jag ville ha lite mat, o de ville ja ju såklart. Det var ris o wokgryta *mumma* plus en liten burk coca cola te Mollys mage, bara för o se om de funkar!

Satt sedan inne på panduros sida o kolla runt!
Det fanns så mkt vackert jag ville ha (bara för haandets skull) o mkt ja ville ha för o använda ;) Som de nya Tilda burkarna t.ex :) DE e fina!
Sen hitta ja en kalasbra ask te band o snören. En sån nödvändig grej (haha)
En sån som alla borde ha hemma, bara för att!!! (mer hahahaha)
Tyckte de va lite mkt pengar för en kartong, så jag byggde mig en egen.

Påminn mig längre fram att de BLIR INTE ALLTID SOM MAN TÄNKT SIG!
Min ask ser inte ut som nån annan ask.
Jag försökte klä en skokartong i tapet o tårtpapper..
Det lossna. O det vart knövligt... O de.. De ser inte ut som nåt man vill visa andra ;D
Men den funkar. Fick ett kalasbra hål te banden o lådan e precis lagom stor, så den duger för mig, bara ingen tittar på den :D
Men nåt jag kan, är att dekorera saker! Iaf i MITT tycke
Tänker lägga ut lite bilder i dag på de askar o lådor jag lovat att göra, men inte tagit mig för.
Så nu, medans lilkotta sover ska jag göra det! Over and out! X O X O

2 kommentarer:

  1. Snygg ask babe, vill oxå pyssla lite men de var innan jag insåg att ja jobbar till 24.00:( huset var mitt va....nehe elak du e :) :) massa kärlek till dig och bajs fia och Leo /jenny

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig!! Askarna är ju jättefina!

    Hur är hennes mage nu då? Nåt bättre? Nästa gång vi ses kan jag ta med lite glutenfria grejer om du ville testa?
    pussåkram

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^