torsdag 20 maj 2010

VÄDER

Uj uj, imorse vart de tokstress o ja har äckelpäckelveckan
(mm, fortfarande min blogg, så ja e precis hur äcklig jag vill)
o kasta mig i duschen så snabbt att ja trodde ja skulle volta bakåt.
Såg nog jävligt kul ut, så ja kunde skratta lite åt mig själv (när hjärtat börjat slå igen) o va sjukt glad att jag var ensam i badrummet.
Den som däremot hörde mig va Molly, så hon låg o hoa
"ÄÄÄääääsking? Äääääääsking?"

från sin säng!
Ja vråla tebax att "Läs en bok, mamma kommer snart" för hon brukar alltid ha nån slags pekbok i fotändan av sin säng (aa, de e genetiskt o lägga saker i fotändan)
Men inte idag, så hon skriker igen dårå att
"ÄÄäääsking? Boooook? Booooooook mamma, booook"

Amen vafan, tänker ja, morrar medans ja spolar av mig i en rasande fart, minns vägen NER i karet o tar de lite lugnare, men då hör ja att hon börjar sjunga nå vackert (???) för Mu!

Najs, sen vart de inga mer missöden. (just då)



Lämna på dagis, kuta te hållplatsen (yes, lika sen som vanligt) o DÄR kommer ja på att lappen me adressen dit ja ska, ligger kvar på köksbordet
*STOOOOR suck*


Så på nå vis intalar jag mig att ja VET vart ja ska, fasten ja har lokalsinne som en sten, aldrig har vart där o inte ens har en aning om vilken jävla buss ja ska ta när de e dax för byte :S

Men ibland, små hjärtan, då har man tur ^^
Kliver av på stan, i strålande solsken, tittar mig omkring o i hållplatsen där ja står, går bussen ja ska ta. (jippi)
Massa flyt för mig, för ja hade börjat fundera på långpromenad (oooooo nooooooo)

*sjukt lat*

tar ett kliv fram för o se NÄR bussen ska gå o då kom den :D
Fjantigt glad över min braiga morgon kliver ja på o ler stort, talar om min (egenpåhittade?) adress o han bara nickar.

Sätter mig o läser boken ja fått av mamma (SÅ BRA!) kollar ut o tänker 'Fan va fort de gick, ja e framme!'
kliver ut o har INTE DEN BLEKASTE OM VART JA E!!!!
Så ja vandrar runt o runt o runt.

Frågar tanter ja möter o de pekar åt alla möjliga håll o kanter...
Tror de va lika lost som ja XD
Efter 20 minuter säger iaf en dam att adressen ja sagt inte finns.

WHUT???

men . . . Vart SKA ja då?
Nä, de vet ja inte säger hon o ja blir såååå nere.
Börjar vandra lite på måfå (för o hitta en busshållplats så ja kan åka hem o skämmas)
Då ser ja en gammal bekant.
Hon står o e höggravid vid ett ställe jag trodde va en affär, men efter lite hälsningsfraser o dylikt fattar ja att hon ska in där vi står o hänger o IBLAND peoples, då har man flyt *glad*

Det var DIT ja skulle o ja va i TID (aa, ja VET, de e ett jävla mirakel!)
Mötet va helt okej o ja klev ut med lätt hjärta, ut i solen o den underbara doften av buskar o gräs i full blom *kärlek*

Struntade i den varma bussen utan promenerade (trodde ja) tebax upp på stan :)

Kom åt helt fel håll o klev fram vid Nerikes Allehanda
(men seriöst, ja e stendum på väderstreck!?!)
Men de gjorde ingenting.
Hade inte bråttom utan fortsatte bortåt RUSTA (haha)
Köpte varsin vattenpistol åt kottsen
(Weeei, 10 kr bara)
o promenerade SEN te stan ;D

Kolla lite på skor, men hitta inget ja ville ha utan åkte hem (med rätt bus haha)
Så sjukt skönt väder, men hade ingen lust att sitta ensam i sandlådan, så ja bryggde lite kaffe o satt o flina för mig själv (av lycka) o tänkte på David!

Är så sjukt tokkär!

Han skrev idag att han blir glad så han får ont i magen när ja säger sånt, men så känner jag hela tiden.
Vi är så BRA för varandra, för ja e tokkär all the time, o han i mig *fjantig*
Haha, aa, lagom töntig ja känner mig nu då, men sån e ja ;)

Hämtade barnen o gick direkt te Cissi o Simon.
Hans födelsedag idag *YEEJ, GRATTIS SIMON*
Strunta totalt i bantning när vi va där o Cissi, HON kan baka *drool*
Sen va vi ute i solen o gunga.
Gick barfota o njöt...
De va helt bra idag *glad*
Så kom ja hem, barna fick käka lite o sen bada musan XD
Hon va lortig som en kolbit o precis så glad som bara en tröttfis kan *kärlek*
Hon somna på stört ja la henne, sen ringde ja David :)
. . . .


Jaha, de va min dag kom ja på...
Hahahahaha, seriöst, ja har väl aldrig skrivit så mkt bajs o nonsens som idag va?
*skrattar åt mig själv*
Ah, ja kan väl tala om att ja gjort mer kaffe, de börjar bli lite ljummet nu.
Solen har bytts ut mot en jävla massa dån, åska o STÖRTregn!
Helt skadat...
Jahopp, ja hade väl inge mer o skriva då, så bajbaj för ikväll govänner
(oooh, tog fjårtisbild på mig själv te David på eftermiddan oxå, men ja tvivlar på att ja nånsin kommer o visa den)
Ska kolla om ja hittar nå annat o lägga in (tråkigt me inlägg utan bilder tycker ja) :)

X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^