lördag 22 maj 2010

Fräknar

Halo boys and girls...


Här sitter jag med världens kallaste Tuborg i näven o tänker att de e jävligt gött o leva!
Kl e 19.30 o musan sover.
Lillkott e hos kusinerna o har myskväll *love*
Prata nyss med David o han talar om för mig hur kär han är o det värmer upp hela mig *lycklig*
Självklart sitter jag o ler som en fåne o talar om precis lika mkt jag, hur kär jag är i honom ;D
Hahaha, känner mig så läskigt fjantig, men kan inte sluta.
Rodnar o fnittrar, skrattar o smsar o mmsar o ringer o tar emot samtal ååååå så vidare *hjärta*
Om två veckor är jag hos honom!
Men det känns som o suga på en underbar karamell, bara genom o vänta, för jag VET ju vad jag väntar ^^

Va på kalas hos Bosse o Ullricha idag, för Bosse fyllde 35 :D
Svårt o banta när de e kalas nästan en gång i veckan, men de e bara o ta en miniminismakbit, så e de bra sen.
Molly däremot fick i sig tre (TRE!!!) jävla tårtbitar, för Ullricha råkade visst inte höra när jag sa att det var bra ;P
Min last är nog öl!

Spelar ingen roll om de e en 2,8 en 3,5 lr starköl, bara de e goda.
Nu har vi nästan aldrig öl hemma, men OM de finns, då e de MITT
(my preeeecioooooous!!!)
hahaha (nu tror alla ja e alko) så ja kan lätt skippa en tårtbit o en kaka om jag vet att jag ska ta en öl senare när kottsen somnat :)
O eftersom Tilda va så gullig o tala om för mig att "de e MINST FEM kanelbullar på en öl!" (räknar man points då? kalorier? fett?? aah, what EVVAH!) så tänker ja att ja skippar fikat på kalasen o dricker som en tok på helgen XD
Hahaha!

Fick sms av Pasta här om dan..
Saken är att jag fick mail från hans mamma, o svarade på det.
Då fick jag ett nytt av henne, veckan efter (som gjorde mig OXTOKIG!)
så ja svara på de...
Då tog de tre minuter, så fick ja sms av honom.
Jävla idiot, tänkte ja, men mailade hans mamma igen o skrev att ja inte skulle smsa honom
(varför ska ja smsa han i norge när det passar han?) o att ville han diskutera Molly, kunde han ringa mig mitt i veckan.
De tog nåra dar så skicka hon igen att hon inte ville bråka, o att de inte vart hennes mening att lägga sig i.
Fredrik däremot hörde inte av sig alls.
Så ringde det.

Är det nån som någonsin bränt sig på ett strykjärn?
Den där glödande, brännande hettan som kommer..
kändes de i magen när jag såg att det var han.
Vet faktist inte varför, för jag har inte gjort någonting som är fel, men det var jobbigt.

Så jag glodde på mobilen.
Glodde o hade glödande kol i min mage.
Tes de lades på!
tog ja luren o glodde på den igen.
Varför ringde han?
Då fick ja sms ist.
Sekunden efter, där det stod ett så fjantigt sms så ja inte visste om jag skulle skratta lr gråta.

Han skrev :

"Hej jag har snackat med famrätten och de kommer sända ut en kallelse till samtal mellan oss och dom. så vi kommer fram till en lösning. för trots all skit måste du låta mig träffa molly. fattar du inte att det är hon som blir lidande när det är så här."

(har skrivit EXAKT som han skrev nu, även med punkt o liten bokstav)
Vi kan ju gå igenom smset steg för steg?
Okej, då börjar vi..
HAN har snackat med familjerätten?
När JAG ringde o sa att jag ville ha hjälp, för Fredrik struntade i sina tider o helger o fan vet allt, då fick jag te svar att de inte kan tvinga en förälder att umgås med sitt barn om föräldern inte vill.
Okej, vad finns det att göra då?
Jo, det finns ett samtal!
Ett samtal mellan föräldrarna o dem så man kan PRATA med varandra.
Fredrik skulle inte komma, för det skulle bli en VARDAG o de GÅR ju inte, eftersom han jobbar o bor i norge.
Okej (igen) då finns de inget ni kan göra?
Nej!
Nähä, då va de ja o kottsen mot världen.
Nästa del i smset då..
"för trots all skit måste du låta mig träffa molly"
Mhm?
Det MÅSTE jag alltså?
Men du måste inte komma hit då?
För o träffa henne, menar ja!
o så de sista, "fattar du inte att de e hon som blir lidande"
JO FREDRIK! Det GÖR jag!
Det är ju DÄRFÖR du inte får komma.
Du sårar Leonard o du sårar Molly.
Hon längtar efter dig, o letar efter dig i flera dar efter du gått.
När hon fattar att du inte finns där, att du inte kommer tebax, då slutar hon.
Så går det X antal veckor tes du kliver in i hennes liv igen, o hon e tokglad, i ett dygn o du lämnar av... o så håller det på.

Det är inte värt det.
Du kommer när de passar dig o barnen (bägge två) blir ledsna (men det skiter ju du i, för du har inte med Leos liv o göra, va de inte så du sa?)
Även om jag inte träffat David, o även om jag inte skulle flytta här ifrån så hade jag gjort likadant, o de vet du ju.

Så vad e de som händer?
Fattar du att det är på allvar nu?
Att de e på riktigt?
Det spelar ingen roll.
Jag är trött på o tänka på andra nu.
Alltid jag som ska vara den vuxna o ta hand om o ta ansvar för.
DU flytta te Norge när din dotter vart tre månader, o DU va den som inte kom hem på sex veckor o inte fatta varför hon inte visste vem du var.
DU är den som ljugit o skitit i ditt barn, så DU förtjänar henne inte.

Oh, herrejävlar va varm jag vart nu! :$
Ska kanske ta o tänka på nåt annat o gå ut o ta en ***
Men alla ni som läser...
AJ LAV JO!
Är så glad o stolt varje gång jag ser att det ökat i räknaren!
Tack!


sommarkläder, fräknar o 0 stycke smink på idag :)
X O X O


1 kommentar:

  1. hej gumman! stå på dig mot honom. det verkar som det finns ytterst lite vett bakom pannbenet på honom. kram (monicas) mia

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^