onsdag 5 maj 2010

tiden rusar

Men alldeles för långsamt...


Talar halva nätterna, smsar hela dagarna...

Det känns för bra för att vara sant.
Vi
matchar på alla plan o han tycker OM mig!

Eller ja, jag har mina ljusa stunder,
så ja borde väl inte låta så förvånad, men det sjuka är att ja blir töntigt nervös.

Tänk att du är på tivoli.
Ett stort tivoli.
Det kallas
livet!



Du står framför en karusell o tittar o de ser riktigt skoj ut.
Men du vågar inte kliva på.

Sen, efter lång tid chansar du o tar sats...
Så gör du dig illa.
Du fick inte plats, kanske ramlade du av, kanske fick du skrapsår.
I alla fall vart du avskräckt.
Du kanske e den modiga typen, som tänker att livet e till för att levas, så du testar nästa karusell o nästa o nästa...

Ibland e de för roligt, du mår illa o vill kliva av o ibland kastar karusellen av dig, fastän du inte ville.

Sen finns de vi andra.
Vi som aldrig vågar!

Vi som tittar på o ler.
Kanske t.o.m skrattar för de ser så skoj ut, men de e vi som aldrig vågar.
Man e rädd för sår, skråmor o rispor.
Rädd för att inte få plats o för att inte få vara med.

Sen en dag händer det.
Du ser den där fina karusellen.
Den du känner att du MÅSTE komma me på!

Du tar sats, du provar lite smått, men precis innan du hoppar, talar dina vänner om för dig att
"Passa dig du.
Du kan slå dig, du kanske inte får åka"


Vad gör man då?
Antingen fegar man mer, eller så tar man ett jävla språng o kastar sig på!
Allt för o se om det är så underbart som det verkar.

Jag vill hoppa på!
Jag som bara tittar på o ser alla andras liv susa förbi medans mitt står still.
Det är ingen hit alltid, ska jag be att få tala om!

So what om ja ramlar av?
Jag tror de e mer värt, än att vinka hejdå te nå som kunde blivit det bästa i ens liv.

Jo fan, ja ska ta sats, o ja ska hoppa rakt ut, för jag vill oxå vara med!
Over and out babys!



Börja med en tavla.. står på tork nu ;)

Me and the kotts

Å detta e min födelsedagspresent te mig själv ;) Fast jag fick den i förskott ;D

4 kommentarer:

  1. The world is like a ride at an amusement park. It goes up and down and round and round. It has thrills and chills and it's very brightly coloured and it's very loud and it's fun, for a while.

    Some people have been on the ride for a long time, and they begin to question: Is this real, or is this just a ride? And other people have remembered, and they come back to us, they say, "Hey - don't worry, don't be afraid, ever, because, this is just a ride...”
    But we always kill those good guys who try and tell us that, you ever notice that? And let the demons run amok.
    Jesus - murdered; Martin Luther King - murdered; Malcolm X - murdered; Gandhi - murdered; John Lennon - murdered; Reagan... wounded.

    But it doesn't matter because: It's just a ride. And we can change it anytime we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money.

    A choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your doors, buy guns, close yourself off. The eyes of love, instead, see all of us as one. Here's what we can do to change the world, right now, to a better ride.

    Take all that money that we spend on weapons and defenses each year and instead spend it feeding and clothing and educating the poor of the world, which it would many times over, not one human being excluded, and we could explore space, together, both inner and outer, forever, in peace. /Bill Hicks

    SvaraRadera
  2. Men mitt älskade hjärta ... Det är ju DU som är karusellen!
    Du har bara varit så upptagen med att snurra, att du inte sett vilka som velat åka med.
    *älska*

    SvaraRadera
  3. Hoppa på karusellen å åk så många varv du bara kan, har du tur får du massor av friåk ,och om inte så har du i allafall försökt.Man ska ta alla schanser till lycka man kan ,det kan bli hur bra som helst ,och går det åt helvete så kan du trösta dej med att det gick av bara fan den stunden du åkte med.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovanstående! Varför skulle du inte hoppa på karusellen? Man måste våga för att vinna....
    Å jag hoppas verkligen inte att det e jag som talat negativt om det?! Jag vill att du ska vara lycklig, men för att bli det måste man ibland våga chansa. Ibland funkar det ,ibland inte. Men då e det bara att kliva upp igen när man ramlat av. Älskar dig...

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^