tisdag 16 februari 2010

smygpremiär på våren me ett stycke grillat

I morse vaknade jag till Mollys ljuva stämma.
Hon hade nåt roligt i blöjan ana jag o åla ut ur sängen.
Men... De låg nåt där.. Nån annan låg i min säng!


Det var bara Spiderman. Han kan komma nån gång ibland om han har vart på nattligt toabesök.
Helt ok tänkte ja o snigla mig ut i hallen, te musans rum.
Hon blev toklycklig av o se mig (härligt när sånt händer) o de bidde välling o blöjbyte.
Sen vart de på me finkjolen hon fick av Johanna i julklapp o lite annat smått o gott för o sen hasta iväg te dagmammorna.
Ulla e sjuk, så de e uppe på myran nu, men de e nog bara hälften av kottsen där o hälften av personalen me, pga magar som gör ont o snoriga näsor.
Lämna M o stressa hem. Hade massa planer inför dagen men hann med disken, sen däcka jag i huvudvärk.
Gjorde så ont så jag somna.
Men Leo väckte mig efter nån timma o sa att det hade JAG sagt att han skulle göra.
Jaha, ja, det va ju bra ;)

Huvudvärken minska inte, men jag gick ut o tog lite luft, sen några alvedon.
Började (HAHA) sy mig en till muffin.
Den e lika osnygg som den första, så den finns inga bilder på.
Så hämta ja posten o min fina TILDAS-HUS har kommit :D

Ja blir helt te mig i trasorna o kastar mig på de som ser enklast ut.

Att sy en jordgubbe.

De fanns rosa o röda, rutiga o prickiga, broderade o randiga o ja ville ha allihop!
Jag sydde en.
Den ser ut som en rosa-vit rutig dödskalle med röda hund.
Inge foto på den heller.
Hur kan andra lyckas så BRA? Jag försöker ju! Jag anstränger mig.
Jag grinar nästan o kastar tyger åt alla håll o kanter (endast när jag ser resultaten)
Så ja ger fan upp. Jag tänker LIMMA ihop mina tyger from now on!
Så ÄR det bara! Nej, så är det väl inte riktigt, de e en ny dag imorgon, men ja VILL, ja SKA, o ja KAN fanimig lyckas.
Sen!
En annan dag!

Har äntligen fått tummen ur o målat ramen te den fina teckningen Lillkott har gjort te mig.
Den ska hänga i köket. O så väntar jag in den söta hängaren jag vann på tradera :D
Det visade sig vara min mammas kompis som lagt ut den, så mamma tar med den hit!
Så jävla söt e den. Ni får se bilder när den är uppe :)

Men nu har ja lite problem med hjärtana jag hålls me.


De ser så fruktansvärt tomma o tråkiga ut. Två är vita o svarta (de e dessa två, de tristaste)
två är i vitt o rosa o två är i brunt o rosa. Tänkte göra ett kort sött minirecept på chokladkola på ena men resten då? De SER ju så trötta ut! Lite tipps välkomnas :)

Oh, sen de mest najsiga på hela månaden!
Idag premiärgrillade vi *nickar* Johodå, o de va så gott! Kött, potatis o en härlig sallad med fetaost *ooooh*





Nu e det marinerat kött på dessa bilder, men det godaste var fläskfilen med "egen" marinad (haha, grillkrydda, vitlök o matolja) fast ja undrar minsan om det inte e doften av grill som e mest härlig. Mmmmm, jo, ja trort, förutom den som biter sig fast i kläderna ;)
Men vet ni, nu ska ja bara testa att sy EN sak till, det såg inte så svårt ut :D Ha finaste kvällen folks Kiss Kiss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^