torsdag 4 februari 2010

Ny hall o ny mobil

god kväll kära vänner. Idag är det torsdag o jag vill att det ska bli imorrn kl tre.
Då är jag ledig o så är det officiellt helg (iaf för mig)
Idag såg jag mig i spegeln, som fullkomligt vråla "banta" åt mig!
Det kändes illa, för jag vart genast hungrig å va tvungen att gå o äta haha.
Mätt vart jag, sen va de dax o fixa det jag skulle i hallen!

Börja rolla...

Jag målade alla kanter o skarvar med pensel igår kväll när kottarna sov, så rollade jag idag på fm.
Det vart ett förvånansvärt resultat när jag stog där o skvätte ner hela mig med färg...
Färgen var KLAR! Alltså GENOMSKINLIG (typ) utom det som kom på mig, det vart vitt!?



Kolla! Ser ju ut som de smyger in lite dimma där över ängen *poetisk* haha
men när jag fått på det första lagret, o de fick torka te lite vart de bättre, men ja va bara tvungen att ta ett foto till på misären!



HAHAHA så kom Magnus förbi.
Vi hade bestämt att luncha idag o han tyckte nog min vägg va läskigt spännande, för han titta, sen titta han igen o så sa han inte ett ord!
Vi tog en tur te net on net där jag hittade det jag letade efter.
Har ju försökt få Leo o inse värdet av saker.
Att man behöver inte ha två datorer, två kameror, två, tre, fyra av allting, bara för att man kan.
Att det är oekonomiskt och att man ska vara glad för det man har och att vi har MYCKET, trots dåligt med pengar.
Så jag sålde min kamera, för att jag får låna hans (kan ju inte gärna sälja den han fått, för att jag vill spara min)
och jag sålde min lilla, söta dator (talade aldrig om att det blev te julklappspengar) för att vi HAR en (stor, stationär) dator.
Men poängen me allt detta jag skriver är att jag FÅR ju låna lillkotts kamera, men den e ju så läskigt dålig!
Vilket jag inte vill tala om för honom, för det är ju hans, och han är ju stolt över den.
Så jag tänkte att jag skaffar en ny mobil (ska sälja min gamla på måndag) med en kalasbra kamera i.
För då är jag inte dubbelmoralisk som köper en kamera TROTS det jag sagt.

Sagt och gjort. Vi köpte rosa pärlan. En toksöt mobil med en fin och bra (bättre än Leos) kamera.


Söt va? Och den kostade inte så mkt (beror på vad man jämför med) men jag tar ju ändå pengarna jag får för den gamla te denhär.
Så, en mobil, en kamera, för samma pengar som min gamla mobil (nästan)
Behöver inte svära över Leos kamera mer, plus att vi inte har två av såna saker hemma mer *tycka ja e smart* hahaha. Ja ja, som avslutning kan jag väl säga att hallen är klar, och vi är nöjda.
Helt rensat på sånt som aldrig används och det ser så rent och fräscht ut (även om de alltid flyttar in dammråttor o grus i våran hall) Så jo, de va värt! Massa kram. Over and out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^