onsdag 17 februari 2010

ANslagstavla o bord me vårkänslor :)

Hallo. Igår kväll, efter jag skrivit, så började jag med min anslagstavla.
Har haft en idé men visste inte riktigt HUR jag skulle göra, så ja har inte gjort nå alls, tes jag fick boken (Tilda, som ja skryter om haha) o den modellen vart det.
Men det kan inte bara jag som vill BO där de fotat.
Så vackert.
Allt såg så milt o mysigt ut o jag vart kär i var-enda-grej, från golvtiljorna te soffkuddarna!
Iaf gjorde jag iordning grunderna till tavlan igår kväll, o idag kom mitt paket med 5m vitt sidenband jag köpt från tradera, så idag vart den klar.
Ramen (och självklart tavlan då me) är ganska stor.
Ca 50 cm bred o ca 80-85 cm hög.
Har haft en hemmagjord (mörk o dyster) målning däri, men va på sprudlande humör när ja banga isär dom (ram o duk)
Målade ramen matt sletet vitt, över alla (charmiga?) brister o fel



Sedan stog jag o valde en bra stund, vilket tyg jag skulle ha däri.
Tillslut var jag nere i två.
Det turkosa med små små rosor på, lr det rosa med stora (iaf större) rosor på.
Det vart det rosa. Den va snyggast ihop med ramen.


Haha, lägg märke till att ni aldrig fick se hur den såg ut innan xD
Den VA för läskig. Iaf satte jag på tyget o har längtat efter posten idag när bandet skulle komma. Vilket det gjorde. Så då häfta jag fast det, och "rama in" den :)


Den är mkt finare irl, men jag är glad, så ja e tillome nöjd me fotot ;P
När min nya skärm te datorn är här, ska ju datorn flyttas, då ska en (extremt ful) annan hylla också bort, o DÅ ska tavlan byta vägg, men den fick ta över den gamla spiken så länge.
Under dan idag (som e Leos sista hemma sjuka har jag bestämt) så vågade sig mamma in på ett besök (när jag tala om att Leo äntligen e frisk) När hon va här slet jag lite ute i förrådet. Hittade Leos gamla barnmöbler han fick för sisådär 5 år sedan :D

De är lika fina nu som då, så jag tog in dom te Mollys rum!
Men leo hade ritat vid det bordet, så de va nå kladd på skivan.
Pedant som jag är när det gäller sånt, åkte färgen fram.
(sparade en liten lämning på sidan)
Det vart en mild honungsgrön färg (tänk ljus piggelin) på skivan.
Skitsött, men stolarna får se ut som innan, för jag tänkte sy små stolsdynor till dem :)
Och vad glad hon blev. Hon har satt sig på de där stolarna gång på gång på gång *love*






Aj lajk! (snyggaste svengelskan i stan)
Men en sak ska ni veta! Ja har inte sytt nån mer muffin idag ;) Inte ens försökt haha.
Men jag ska däremot stänga ner här o mosa ner mig i sängen, för imorrn, damer o herrar, blire jobba!
Over and out!

2 kommentarer:

  1. Du är så himla pysslig och duktig! Skicka lite inspiration hitåt tack! <3

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ jag behöver oxå en super snygg anslagstavla ;) Jätte fint gumman är multi impad <3 /Jenny

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^