söndag 7 februari 2010

senil o trött...



... lr ja, ja vet inte, ja har väl inge o skylla på, förutom ett liv me en vild liten dam o en tam storebror? Haha, fan så trött ja e!
Helgen har vart lugn, men i fredags gjorde jag en självprotest o bjöd mig själv på en öl när småfisarna somnat.
Ullstrumpa kom förbi o drack ett (lr va de sju?) glas vin o vi diskuterade allt mellan himmel och jord.
Så hux flux var klockan ett och jag hade gäspat käken ur led. Så de vart hej då o natta.
Dagen efter e min lillekott så rar, så han tar upp musan o sätter sig vid bompa UTAN o väcka mig!
Helt gosig va han.
Tills Molly bajsa, då skicka han in henne te mig ;) HAHA där fick jag.
O i lördags frostade jag av min frys. Eller nej, först var jag o kottarna o handla me mamma.
Det var najs o jag fick tag i sötaste tårtkupan på lagerhaus, och en ny Tilda-sats *hjärta*
förutom all mat vi behövde köpa hem, så nu, kära vänner, e jag pank :)
Men ja tycker de va värt de ;P
När jag börjat (lr blivit klar med) ängeln, ska jag självklart fota o lägga in, fast än så länge e tyg o mönster kvar i kartongen, för jag började ju som sagt frosta av min frys.
O de som känner mig vet att jag inte gör en sak i taget, så de vart lite diskat, skurat (gad DÄM va VATTEN de kommer när man har en helt snödriva i frysen!!!) :O lite tvättat plus att ja kom på att jag kunde ju ändra om på väggen över kaffebryggaren.
O så hade ja ju tänkt se melodifestivalen, som jag missa :S
Men va jag förstog va de ingen större förlust! *tro*
Klockan 02.10 var min frys ren, torr o isfri, då var det bara o bära in all mat från balkongen.
Vi hade ganska mkt mat kände ja när ja konka alla flak me frysta grejer på (det känns bra, i dessa istider) haha, shit, så trött jag är.
Jag kan inte minnas att jag pysslat nå denna helg iaf. Det känns lite konstigt!
Hmmmm, jo, jag släpade in den gamla tallrikshyllan jag fått av mamma, från förrådet o satte upp ist för den lilla hyllan jag haft i 100 år.
Så målade jag den turkosa listen kritvit. Det är nog allt.

Men (tröstar mig me detta när jag känner mig lat o onyttig)
Jag har ju som sagt två små kottar som vill leka me mamma, kela me mamma o äta me mamma (av maten mamman då har lagat) (d.v.s JAG) o sånt tar ju oxå tid.
Åh, jag älskar mina barn så det gör ont, men ibland skulle det vara skönt med lite egentid.
Lite mamma-är-inte-alltid-mamma-tid.
När man får vara bara en vuxen kvinna, lr en fjårtis som kan larva runt precis som hon vill.
Men nästa lördag, då ska jag vara barnledig!
ETT DYGN!
Ska på födelsedagskalas o det är fest o ja har en klänning (som jag snuskigt gärna VILL tro att jag är sketsnygg i) som jag aldrig använt som jag ska ha på mig... Om den passar ;)
Härligt, säger jag, o ska lägga mig o sova! Massa kram o gonatt! Over and out!

4 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha en tallrikshylla men hittar aldrig någon till ett själsligt pris!!!!

    Om du ska lära dig sy denna sminkväska behöver du 7 liter tålamod o en SYMASKIN. Jag hade typ IG i syslöjd i 9an så det finns ju hopp även för dig ;)

    SvaraRadera
  2. hahha, mamma hade en mörk, men ändå helt KLARBLÅ tallrikshylla, som jag fick :) den e vit sen ett tag tebax (sen ja fick den ;P) så ja behövde inte bli pank, men de va faktist din blogg som gav mig inspirationen :D
    den dan när det står att du ska byta ut hyllan i köket, o så har du gjort ett jättefint arrangemang (som ja tänker sno <---Idén alltså) så vart ja så sugen på o göra om här me :) thanx får jag väl säga te dig då ;P HAHA ja SER va du syr, o de e så sjukt snyggt så ja tänker inte ens försöka.. men en fråga bara. Alla cupcakes! har du hittat på mönstren? lr köper man dom? de E ju så fina! ha en yberfin kväll nu! kram

    SvaraRadera
  3. Man köper dem... fixar till dem till sin egen fantasi o så blir de söta... Panduro har super duper fina tyger.(man behöver inte köpa mer än ca 30 cm o då har man råd till en liten början!) Och ni har ju ett nytt i mareiberg som ska vara toppen. Har inte hunnit besöka det än. Mönstrena är på norska o kräver att man övat en del. Men man fixar det mesta bara man vill. You go girl!

    SvaraRadera
  4. AAH! ja VILL, ja MÅSTE!!!! så världssöta o ja blir så peppad! men oh, mariebergs panduro e kalasbra! det är större än på stan, fast de försöker nog vara lite FÖR mångsidiga, för det har väldigt lite, men av otroligt mycke olika :)make any sense? haha, ja får väl hoa på dig när jag införskaffat nå o så, för lite mer pepp, råd o tips ;)

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^