måndag 15 februari 2010

Muffins, Cupcakes o TILDA design

Godkväll kära vänner.
Min son är sjuk igen. Vinterkräksjuka *gråt* o ikväll har Molly vaknat sådär 11-72 gånger av hostan som bara kom.
Vill skylla på andras elaka ungar (aa, musan vart riven i ansiktet idag igen) men alla blir ju sjuka ibland :S
Men jag har inte suttit overksam idag för det, jag har sytt en gardin!
JO, det är SANT! Jag har, för första gången i mitt liv, sytt nåt man kan använda, o den hänger i mitt sovrumsfönster :D
Panduro hade ju storrea förra veckan, så jag köpte massa fina Tilda-tyger.
SÅ vackra och det prickiga tyget köpte jag extra av, så det skulle räcka.
Jag är glad för det, för resultatet vart jättefint.
Nu e inte jag bäst på o ta kort i motljus, men man ser iaf hur det ser ut.
Ska köpa en list (rundstav) i strl xs (haha) på ca 140 cm o ha i bott, men nu får en vit liten gardinstång duga så länge!






Mittenbilden visar hur jag fäste knytbanden på framsidan, och där ska jag sy fast yyyyttepyttiga små rosa rosor sedan :) Ja, ja e jättenöjd!


Senare försökte jag mig på att sy en liten cupcake........

Den blev inte som någon annan cupcake jag sett.
Den vart så ful, så den går inte ens att ge bort te nån man tycker illa om :S
Vind o skev. Sne o skruttig.. Jag får väl ha den som nåldyna ;)



AHAHHA ja, det ÄR tillåtet att skratta ;)
Vart smått deprimerad, tes ja kom på att de faktist finns saker jag kan. Saker jag är duktig på. Och det ÄR att skapa, även om det inte är i tyg. Så jag gjorde dessa ist!





Och medans jag höll på, gjorde jag en liten del till en klocka jag ska ha till en Tilda-ängel, en prinsesstårta till den söta miniatyr tårtfatet jag har och sen... Inget mer :D

Fast jag hålls med lite hjärtan med.
Tags, som skall ut på försäljning.
Alla utom ett, det är till min kära vän Jenny, i försenad alla hjärtans dags present.
Men när barna är sjuka o kräver både hinkar och omvårdnad, hinner man inte allt.
Plus *TADAAA* så var jag på fest i lördags.
Jag dansade bugg så jag har träningsvärk idag. (Ja, jag kör en egenpåhittad bugg, men det var så kul)
Jag åt smörgåstårta, och fikade, drack öl och flirtade :)
Jag hade jättekul, men tant som man är, blir man trött.
Vi drog te MAX o handlade nattmat, sen vart det hemfärd.

Sov som en gris, te kottarna kom hem med "moffaaah" (Mollys uttal av morfar)
Men nu kära vänner, är klockan mitt i sena natten och ungarna fixar inte morgonen ensamma (iaf inte den lilla) så de e dax för sängen nu!
Sov gott o vakna precis som ni tycker är skönast :D

X O X O

1 kommentar:

  1. Gud vad duktig du är! Jättefint!!
    Hoppas barnen kryar på sig snabbt!

    Massa kramar!

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^