måndag 1 november 2010

mms o julkransar

Hallå hallå därute :)
Sitter hemma idag me sjuka lillkott.
Musan däremot va såpass kry så hon vråla "DAGISSSS, FJÖKEN!!!" när vi närmade oss :)
Hade tänkt ha dem bägge två hemma, men hon va pigg, alert o sval imorse när hon vaknade o när hon insåg att David faktist gått te jobbet, då va de hennes tur o gå te dagis ;)

När Leo låg o glodde på film med fullt av alvedon i kroppen, så satte jag upp ståltrådskransen jag gjort te advent i våran hall.
Hade faktist tänkt spara den, tills igår kväll, när jag (äntligen) hittade min mobil (som låg under lite finpapper där uppe) o såg ett mms ifrån Jennystumpan hemma i Örebro *love*




Hon har köpt samma tidning som jag (101 idéer) o gjort samma krans som jag :D
Jag skratta högt när jag såg den o tänkte att de spelar nog ingen roll hur långt jag flyttar, för vi kommer ändå göra samma pyssel (eller iaf fundera på det)
Så idag satte jag upp den.





Det är ju inte så att den är alldeles julröd lr full med tomtar ;D
Sen när ja ändå hade kameran i högsta hugg, tog ja lite mer foton i vårt hem.
Men som jag redan skrivit, så e de inte det mest välskurade hemmet (utom nedervåningen just nu, för vi skura ALLT på bottenplan i helgen)
Denna gång vart det vårat rum.
Har igentligen mkt mer ytor att fota o fler saker att visa, men...
Det finns gränser!
Iaf har vi en säng som inte e störst i världen, men det är fina fördelar me de (D kanske inte håller me just i den frågan) men man får ju ligga NÄRA varje natt *mys* o man kan dela täcke om man vill (jag vill) hahaha o ... ja, det är bara najs (min åsikt dårå)



Sen har vi fått två söta nattygsbord av Jesper o Towe.
De har ja redan lagt in när jag höll på o måla dem men här står de där de ska.







Bordet me boken e min o bordet me väckarklockan e Davids ^^ (har gömt Kalletidningarna han lånat av lillkott) ;P
Skåpet som är vitbetsat e från hjärtats förra hem, men målat av mig.
Spegeln har kraschat, så jag spände upp blått finvävt bomullstyg tes vi vet va vi ska göra ist.
Efter Davids nattygsbord ser ni kanske hörnet på härliga hörnan :D
Eller som han valt o kalla den "de-där-ska-väl-bort-snart?-hörnan"






Det är vårt gamla köksbord med den uppspända vaxduken på.
Där sitter jag o klipper o klistrar, limmar o tejpar, skriver o donar.
Sånt man måste göra för att må bra, ni vet.
De ser verkligen förjävligt ut, men jag tycker ändå det är charmigt o mysigt.
Det e de bara jag som tycker *snopen*

Jag har bett Christin kolla om vi kan få det lilla smala skrivbordet som stod i hans farmors gamla hus, men hon visste inte om de va nån annan som ville ha det.
Får jag det, lovade jag D att byta, men detta e ju STORT!
Stort o smidigt (om man bortser från hur han måste trängas med saker när han ska klä av sig för kvällen) men jag får ju PLATS när ja ska dona, inte bara sitta me småplutter o klippa i miniatyr *överdriver för ja VILL*
o på våra fina (???) garderober är de borrhål sen tidigare hyresgäster, så jag täckte några me wallies från panduro ;)






Hoh, ja, sen ... sen har mina liljor slagit ut rejält :D
De e så vackra o de luktar så gott.



(inga liljor precis, men de växer)




Alla mina rosor har ja tatt ut o grävt ner så de blommar fint nästa vår (okej, ja spara två inne) o jag har.... Fan, ja vet inte riktigt va mer vi har hunnit me :S
Jo, vi va ju i Akebäck i helgen.
Vi fick komma fasten kottarna va risiga (de har legat i feber o halsont de små liven)
Tomas fyller år idag (GRATTIS SNYGGING!!!):)
o vi va där i lördags o fira :)
Korten på present o grattiskort tog jag i bilen (därav den snygga omgivningen)






Som vanligt var det jättemysig o Jenny gjorde god mat som vanligt (okej, killarna får poäng för det grillade, som oxå smaka utsökt)
Malin o Stoffe kom o det var en supernajs avkoppling att komma hemifrån ett tag.
Hade tänkt åka te Jesper o gratulera Moa på söndagen, men Leos feber hade eskalerat te varma, röda feberutslag på hela kroppen :(

Mollys dockstol e klar o fixad nu efter att så abrupt blivit kraschad.
Skivan vi fick tag på, var en bit panel som David o hans pappa fixa te i rätt mått.
Jag slipade, målade o "dekorerade" med hennes o hennes dockors namn *sweet*
Blev riktigt fint, även om lacken blänkte te lite i blixtljuset.






Jaha, nu skriker min minsta att hon vaknat, så de e bara o stänga ner *suck* men vi hörs en annan dag.
Take care

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^