torsdag 18 november 2010

Hemma

Hallå..
Såg att klockan rusade iväg så de blir att skriva fort.
Imorrn, imorrn, imorrn åker vi *glad*
Men de va inget me de ja hölls me som tog tid, utan de va fotografering.
Har lagt ut lite saker på tradera (med påtryckningar från min käre sambo) för det är lite fullt hemma hos oss.

Har ingen lyx som ett extrahus ute på gården (eftersom vi bara har typ 4 kvm gräsmatta) som jag kan ha en minibutik i, så tradera is the shit!
Såg att mina saker sålde, så då fotar jag för fullt här, för att lägga ut lite till.
Jag menar, med en släkt på ca 40 pers o två barn o en sambo blir det lite kostsamt fram te jul, så vi (dvs JAG) säljer lite o köper klappar för inkomsterna därifrån ^^
Det roliga är att folk köper det jag gjort :D

Mina små skridskor o mina små amuletter...
Helt underbart skoj faktist!
Har gjort fyra par skridskor nu som jag ska försöka med o om de går åt, har jag köpt in små silver medaljonger (live, laugh, love) som jag tänkte sy på nästa gäng (OM de säljs vill säga)
Har också ett galet köpberoende hos panduro (ja vet, ja borde sluta) men därifrån har jag saker som jag inte ens öppnat.
Det är svårt att göra sig av med saker man tycker om, men jag börjar med lite i taget :D
Nu ska jag lägga ut schabloner som jag aldrig använt.
Inte ens öppnat :S
Om man får in nån krona eller två, e de ju bra ;) eller va säger ni?
Men fyfan va ja längtar tes imorrn!
Jag VET att ja kommer va toktrött (ska upp mitt i natten) men de äre värt *LOVE*

Satt häromkvällen o njööööt av tystnaden.
Molly sov, Leo låg i sin säng o läste o David satt vid datorn o jag..
Jag satt här i soffan o bara lyssnade.
På ingenting!
Det var underbart!
Tittade mig omkring o kände att jag tycker verkligen om vårt hem.
Visst vill jag flytta, bo i hus o få måla/tapetsera/borra vart jag vill, men just då, i soffan, i tystnaden, kände jag att jag tycker om vårt hem.
För här bor vi, med våra saker, våra lukter o våra ljud..
Som var så sköna när de va på paus ;D
Tog fram mobilen och tog kort på hörnan me de tända ljusen.
Ingen bra kvalité kanske, men det får väl fram hur mjukt o mysigt de va?







Sen har jag fotat Mollys julpynt *love*
Hon har gjort på dagis..





Målat kottar o haft på glitter, sen har fröken hjälpt henne med en nyckelpiga (hon e liten, hon går i nyckelpigegruppen) o den e så himla fin *glad*
Jag ÄLSKAR barnens julpynt.
Har kvar alla Leos kreationer sen första året på dagis o jag får inte nog.
Man vet ju hur mkt de ansträngt sig o jag tycker de e så fina!

Själv har jag målat klart kaninbilden.
Den vart mkt finare med svarta konturer :D






Sen är ju frågan vad jag ska ha den till :S
Tänkte när jag höll på, att ja skulle rama in den o ha som tavla i musans rum, men ja får se.

Nej, nu e de dax o hämta lillfisen på dagis o när hon sover middag ska jag vika ner de sista i väskan tills imorrn!
Ha en jättefin kväll, o om vi inte hörs innan, ha en jättefin helg!

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^