onsdag 3 november 2010

Utmaning i allt?

Hallå i stugorna!
Sitter här på golvet i den mest bekväma ställningen som går på en kudde.
Lika med hur oskönt som hellst, men what to do då?
Jaja, de va inte de ja skulle starta me iaf.

Ja har vart så upprörd!
Alldeles nyss!

Lämna Molly på dagis o vinka bajbaj te lillkott som drog te skolan.
Gick hem o skulle ta en dusch, så ja låste ytterdörren (ja, man vet aldrig va de finns för dårar därute)
Så kom ja på att ja va lite hungrig, så ja fixa kaffe o en macka o kolla fejan ist.
Satt där en stund o fiffilurade lite, reser mig upp o gick upp o dona lite me ett fars dag kort te min pappa.

Ser på klockan att tiden rusar, så ja gled ner (väldigt elegant, om ja får säga det själv) ifrån övervåningen, men kommer på att innan duschen ska ja nog gå ut o ta en ***.

Ser "galna tanten" utanför mitt köksfönster, sopandes skräp som inte finns o bestämmer mig för o gå ut på baksidan...
(asså, allt detta e relevant för att ni ska förstå hur ja LED!!)

Sagt o gjort, sliter på mig en jacka o Davids gigantiska foppatofflor.
Ut i stormen på vår baksida o märker direkt att dörrjäveln inte vill som jag vill, så jag hakar fast den med den lilla pinnen som bara hänger på insidan.
Har gjort de otaliga gånger förut, eftersom vi bor i ett blåshål.

Ryker lite o ska gå in...
Då sitter dörrfan FAST!
Fast!
Fattar ni?
Förstår nån alla fula ord som flög genom min hjärna då?
Om ni gör det, så får jag väl be om ursäkt för såpa-rengöringen man borde skölja med efter ;)
Så ja glor, med handtaget i min hand o muttrar saker ingen skulle förstått.

Tittar på haspen, på dörren, på min hand o in genom rutan.
Där står min kopp kaffe o där ligger min mobil!!?
Fast det är väl ca 2 m till kopphelvetet, o va hade de hjälpt mig om ja nått?
Det slutar med att ja sliter tag i den gigantiska leriga spaden jag lämnat i rabatten o pular in.

Bänder o svettas o svär för o få upp skiten, men de e bara helt kört.
Då kommer ja på den smarta idén o trava runt o gå in på framsidan (Yeah, mina smartaste stunder kommer inte när jag e arg)

Kliver runt o inser att...
Dörren e ju låst!
Ja låste ju för ja skulle in i duschen.
Ja har alltså två låsta dörrar, smutsigt, rufsigt hår, oborstade tänder, världens fulaste mjukisbyxor o så Davids baotastora tofflor :S

Va gör man då?
Hade ja vart mindre, hade ja skrikit o gråtit tes nån snäll människa kommit o tatt hand om allt, men nu då?
Plus att ja ville inte att "galna tanten" skulle komma :/
Så ja plingade på hos en granne o hoppades på de bästa.

Hon kom ut o försökte hon med, hon ringde sin mamma som i sin tur ringde hyresvärden (som inte skulle komma på flera timmar) o sen gav ja upp.
Kände att jag vart 100 år på en gång.
Trött o håglös o vissen.
Då sa hon att hon skulle få skjuts alldeles straxt, kunde de göra nå mer?
Jag fixade bort mig te Davids föräldrar, för Tom jobbar ju i anslutning te huset :D
Undrar... Har inte de en extranyckel?

JOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Fy fan, va skönt!
Ja e hemma *LOVE*
Från o me nu lämnar ja inte bygget utan nyckel i jackfickan o ja e så sjukt överlycklig att Molly faktist va på dagis när de hände!
Hon e för liten för att nå upp te låskolven o hon kan inte rubba en pinne som inte en stor skitig skyffel inte kan bända bort.
Tänk om hon vart inne!? :'(





Usch, men vi lever o mår bra, ja har hällt ut mitt iskalla kaffe o väntar på att min lillkott ska komma hem från skolan :)

Jag vart utmanad av Mia Wiborg från hennes blogg o här e mina svar :)
(o när DU läst det, så e DU utmanad!)

4 TV-program jag ser:


1. Desperate Houswives

2. the vampire diaries

3. How I met your mother

4. Cougar town (herregud, de e fler)

4 saker jag gjort idag:


1. blitt utelåst

2. kramat mina barn

3. druckit kaffe

4. gjort fars dag kort


4 saker jag längtar efter:

1. Min familj!

2. ett jobb (me sjukt mkt pengar ^^)

3. ett hus

4. att David ska komma hem

4 saker på önskelistan:

1. en helt perfekt jul ;)

2. ett hus

3. en ny soffa

4. en elektrisk såg!


Jaha, de va väl inte så mkt begärt?
Hahaha, lr jo va?
;)
Känner mig hungrig, men ja hade tänkt lägga in lite saker på tradera
så ja fixar väl de först då :)
Ha en fin dag o ha mössa på er när ni går ut XD






kram kram


2 kommentarer:

  1. Men förstå!!!! Den galna tanten är inte bara galen, hon är helt jävla urbota så ända in i helvete kokko, så hälften skulle kunnat få henne inlåst!!!!! Jag har hemska storys om henne må du tro... Bodde granne med henne några år, och nu bor hon granne där jag jobbar! Jag säger bara: PRATA INTE MED FANS SKAPET!!!!!

    Hahahaha, liiiite kuligt va det att du blev utelåst... Synd att jag inte såg de då'ra eftersom jag jobbar idag *fniss*
    Kram Laila

    SvaraRadera
  2. hahahahah faaaan va rolig du e werra! ser verkligen framför mig hur du glider ner, så snyggt som bara du kan! jag läser din blogg jämt o jag älskar de du skriver!!!!! du e så duktig! å glöm inte nyckeln i fortsättningen!
    PUSS

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^