tisdag 16 november 2010

GLAD!

Ooh, va GLAD jag är!
Om två dagar åker vi o de känns pirrigt, nervöst o jättebra!
O idag fick jag paket ^^
Två, rättare sagt.
Ett ifrån mamma me två mysiga lyktor jag ville ha *MYS*
O så ett ifrån Johanna :D






Hon hade fixat ihop ett litet pyssel-paket te mig o jag är glad i magen!












TACK!

Hålls me Davids julklapp varje dag känns de som.
Ett hemmagjort paket som ni kanske förstår o de e skoj o göra, men de tar tid o ja kan inte göra när han e hemma o inte kan ja ta kort heller, o lägga ut här, ifall han skulle få för sig att titta in ;)


OMG!
Leos skolsköterska ringde nyss!!
Han va inne o visa sina händer för henne idag o fråga va de kunde vara
(han FLAGAR på fingertopparna, alla tio)
o hon gav han handkräm.

Men sen började hon tänka efter o la ihop hans fingrar, halsrodnad, munsår o annat som febern han haft o halsontet, o fick de till scharlakansfeber!

Hon trodde han var på bättringsvägen, men om vi ska te sköllersta med någon som bär på bacillerna o träffa mamma som ska opereras, ville hon att vi skulle gå te doktorn innan för o va säkra på att han inte smitta.
Ååh, dessa sjukdomar :(
Jaja, ja får väl fixa de nu då!
Ha en fin kväll


1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Det är samma bruna bod du tänker på, och samma tant har kvar den. Och jag kan tänka mig att hon ser lika dan ut i dag som hon gjorde när du var liten. Gunilla heter hon och är 70 år idag. I somras tog Gunilla körkort för hennes man är sjuk, och hon klaráde både teorin och uppkörningen på första försöket. Det är väl bra gjort. Min butik ligger mitt inne i Stora Mellösa, den vägbeskrivningen finns oxå på min blogg. Välkommen dit när du har vägarna förbi.
    Kram Nettan

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^