tisdag 16 november 2010

skolfoto o avklädning

Yo!
Haha, vet ni va som hände idag?
Ja klädde av mig framför en fotograf XD
Hahaha, jo, de e sant ^^
Men inte så illa som de låter *phew*
Idag va ungarna "lediga" en halvtimma på morgonen för de skulle ta kort.
Ville ha en syskonbild o ett foto på Leo, o eftersom de har annat här än som vi e vana vid, fixade jag så de kunde ta kort efter lekisbarna i stora skolan idag kl 09.00.
Tänkte lata mig o ha en liten sovmorgon, men ändå ha gott om tid o äta frukost o sånt.
Men när Leo klev in i morse o fråga om han fick lägga sig hos mig en liten stund vart ja förvirrad..
Vafan e klockan? Varför har den inte ringt?
Därför att min mobil hade dött under natten.
Inget batteri o kolsvart.
Jaha, vi tog in Leos klocka o mös ner oss under täcket igen..
Sen vaknar ja av att ungarna tokbusar i hallen utanför mitt sovrum?
Då va inte Leos klocka rätt ställd, så de vart bråttom iaf :S
Frukost i magen, borste genom håret o på me kläderna.
Rusa te skolan men kan ändå le o pusta ut, för vi HANN!

Sen börja ja nästan gråta, för de fanns ingen fotograf.
Inga lekisbarn heller för den delen.
När jag börjar närma mig "hysterisk" rusa min fina smarta son in te sin fröken o säger att vi inte hittar nån.
Vi e vilse (ja, de ska va ja te de då) på lillkotts skola :S
Hon kom ut o hjälpte oss rätt, i sista sekunden det, för han skulle precis börja packa ihop!

Han va trevlig som fan (men de va inte därför ja slet av mig) så när vi står där o snackar, känner ja nå jävla papper spreta ut från höften på mig, ungefär.
Pilla på den under tiden vi prata, sen va ja tvungen o titta ner.

Då har vi stressat så illa på morgonen att ja klätt på mig ut o in!!?

Mitt snygga linne hänger ut och in!?

Hahaha, o ja vart så te mig att ja gått runt så (även om de bara va där) så ja plocka av mig framför fotografens förvånade ögon o sa samtidigt att "ojsan hoppsan, vi hade visst lite bråttom höhö, kolla, den e ut-o-in.." (som om han ville se?) ahhaha.

Jag hade ett linne till under, så de va ju ingen nakenchock, o ja hade inte gjort de om ja vart lite lagom lugn sådär, men i stressiga situationer kanske man inte har alla chips i skålen nej ;D

Men han skratta o sa att han gjort likadant nån da innan, fast han märkte de inte förrns han kom hem på kvällen.
Jaja, ett gott skratt förlänger livet ;D

Fotona blir jättefina o de e så vackra mina barn *stolt o sprickfärdig av kärlek*
Sen galoppera Leo in te Hemsegården för genrep te deras uppträdande på torsdag kväll o ja storma vidare te dagis me Molly.
Hem o prata me både Jenny o Ullstrumpa i telefon o de va mysigt.
Jag saknar dom så mycket.

Hur det blir med bloggen när vi e i sköllersta, vet jag inte.
Visst ska jag ta kort (de har SNÖ!!!) men jag vet inte hur mkt tid de blir te data när jag kan krama dom *LOVE*
Hör ni inget ifrån mig, så skriver jag när jag är hemma igen :) för att nån läser min blogg betyder mkt för mig med.

Det är skönt att skriva, o det är skönt att kunna lägga in bilder så mamma o pappa kan kolla hur vi har det, men de e ändå skoj o veta att någon (annan än jag) tycker att pysslet jag gör o sakerna jag syr o bilderna jag målar, e värt att titta på.
Tack, det betyder massor!

Vi ska va tre stycken på en väska när vi åker :S
Två små kottar o ja ska ha samma o de blir tight..
Tycker trosor, strumpor o kottarnas pyjamasar tar upp hälften, men våra vanliga kläder då? vart ska de få plats?

Undrar om ja behöver en rymligare väska ;) haha
Min syrras man skickade en länk te mig, där man kan redigera sina foton o göra kollage o grejer o jag har inte på långa vägar klurat ut allt man kan göra, men ett foto på Molly testade jag med o de vart vitaste vinter o gosmys *kärlek*
Den ska jag dela med mig te er!




Ta hand om er.
Kram




1 kommentar:

  1. Hej på dig!! Nu har jag varit dålig på att blogga igen.. jag vet. Men jag vill bara inte se åt en dator när jag kommer hem från mitt på kvällen. Om du går in högst upp i mitt vänstra hörn o klickar på texten där så kommer du in till en sida med mkt roliga, läskiga o fina bakgrunder... Jag kanske är ute försent nu med din fråga.. Kram kram

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^