onsdag 24 november 2010

Sköllersta

Hallå därute.
Sitter i mammas o pappas fina hus i Sköllersta o tittar ut på snön.
Kallt ute men det är vackert.
När vi kom hit i fredags kväll hade mamma redan julpyntat.
Hon har fått datum för operation och har lite ont, sen är hon som jag, allt ska stå som HON vill, ingen annan får placera tomtarna (haha) så hon gjorde de "i förebyggande syfte" ;D
Jag har tagit många kort, både på ungarna i snön, när de pärlar halsband o bakar pepparkakor, men jag hade inte packat ner kabeln te min kamera (o mammas dator tar inte mitt minneskort) så jag får lägga in dem när vi är hemma igen.
Pappa frågade om vi kunde stanna veckan ut, för han åkte te norrland o hämta balk o så ska han ner te småland o hämta, så han blir borta mkt nu o han ville inte att mamma skulle sitta själv.
Självklart tyckte vi, för vi kan ju inte ses ofta sen vi flytta te ön ;)
Åkte med mamma o Molly igår te marieberg.
Köpte en fin vit matta te vardagsrummet, badrumsmattor och en massa ljus.
Sen var vi på panduro o köppte stoppning te alla Nissar ja ska sy *mys*
Tre små änglavingar blev det också ;P
Har fått två jättefina dörrskyltar av mamma med.
De har jag målat om, inte för att de var fula, utan för att de va så gamla o gulnade så de behövde freschas upp (hmm, ska de va ett ä där?)
Hon har köpt stämplar som jag inte har, o de var jag ju också tvungen att prova.
Jag är iaf nöjd o de vart fina.
På jysk hade de en stor stor back med 10 kr saker o jag hittade en silhuett ängel ocjh två fina hjärtan i trä.
Tog hem o måla ^^
Haha, lite pyssla behövs, annars går jag under.
Idag kommer Jenny o hämtar mig.
Lillkott ska vi lämna i brickebacken så han får leka me sina gamla vänner o musan blir kvar hos mamma (om inte mamma går under) XD
Jenny o ja ska te marieberg igen ;P
Vill ha en kula i gammelsilver te ljusarrangemanget hemma, men de va så dyra..
Ska se om ja hittar nå billigare variant :) o Jenny skulle ha gardiner.
Imorrn, mina damer o herrar ska ja träffa Elin ^^
Hon o ja e facebooks kompisar o har aldrig träffats, men de roliga e att hon e från Gotland o har flyttat te Halsberg, medans ja e härifrån o har flyttat te Gotland ^^
O vi har som sagt aldrig mötts, men vi hitta varandra direkt :D
De tycker ja e najs o jag ser fram emot att ses *glad*
Nu tror ja min mamma får spader på min dotter, så jag ska lämna er.
Ha en underbar dag!

X O X O

Weronicha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^