söndag 28 november 2010

Första advent på Gotland

Hallå små hjärtan :D
Nu e ja hemma igen.
Har längtat sen ja satte mig på båten te mamma o pappa efter David, o så kom vi äntligen hem sent igår kväll.
Jobbigt som fan me två små barn att åka ensam på nattbåten med mkt att bära, men det gick *stolt*
Så kom vi hem o ja börja packa upp...
Bara de att hjärtat mitt va trött, så ja fick hållas ensam o de kändes ju lite snopet, sen i morse, innan någon av oss gått upp ringde Davids chef o sa att David skulle in o jobba.
Han skulle alltså iväg o ploga.
Okej okej, vi syns sen..
För vi skulle ju städa idag, TILLSAMMANS (Davids ord) o så va de bara ja, o två vildingar :S
Och resten av dan me.
Fick kånka alla kartonger o lådor o ljusstakar på Leos pulka i omgångar från förrådet, fixa alla golv o gardiner TILLSAMMANS med spotify o en snorig tvååring *suck*

Så ringer Christin o talar om alla roligheter de tydligen har på Hemse första advent..
Jaha, Leo missa första gratisbion (kl 12) o han fick gå själv till grandansen o tomten o godiset på"stan", för Molly slockna som en klubbad säl efter o ha vart ute i snön o lekt en stund innan o då kunde ja ju inte följa me.

Sen kom han hem skitglad o fråga om han va för liten för o gå på bio själv (stackarn) för de skulle vara en ny gratisföreställning kl 16.30
Jaha, men klockan e ju redan fyra :O
Då ringde ja David o fråga när fan han skulle komma hem!
Han hann precis te o följa me Leo på filmen, så de vart NÅT jävla bra av idag!

Jag tycker det är viktigt att det blir bra plogat, att det är plogat hela tiden o att det finns många som gört, men jag menar, vi har vart borta över en vecka, hinner ses en kvart innan nån av oss slockna o han åker innan vi gått upp, kommer hem lagom te middag o stormar iväg på två sekunder o kommer hem när de e läggdags för barnen.

Nu e de inte såhär ofta, men jag är ändå sårad.
Jävla skitchef han har tycker jag.
Fördelen e att jag jobbar bra när ja e sur, så de e skitsnyggt hemma hos oss nu, även fast alla tomkartonger står i hallen.
De skulle han gå ut me när han kom hem, men de kan man ju ta Imorron!
Nej, de kommer väl inte hända varje helg eller varje kväll, men de svider ändå, just idag liksom :S

När jag försökte pynta öppna spisen vart de så vint o svajigt o ja kämpa o ja vred den förbannade kvistkorven o inget verkade hjälpa..
Då tog ja i för kung o fosterland i ren ilska (pep nog fram nå fina små ord oxå) tes ja kom på att ja kunde ju "sicksacka" den ^^
Vek den fram o tebaka tes den vart som ett dragspel.
Då funkare ;)



(ja menar... HAHAHA)





Linda på lite glitter från IKEAs fyndhörna o voilá
*tadaa* <--(som Molly säger) De vart helt okej tycker ja *glad* Gardinerna ser lite rosa ut, men de e mörkt mörkt röda i ett blankt silkigt tyg o de vita emellan e gamla fransgardiner från jotex ;) Jag tycker de vart bra!


Stjärnan e en sån gammal orange historia med stjärnor på i papp som legat o skavt i en kartong i en garderob i flera år.
Skulle kastas men kom på att ja kunde öva olika tekniker på den o de vart ju lite najs :)

Herregud så ja har SHOPPAT när ja har vart hemmikring ^^
En matta (vanlig enkel tras-modell) i vitt te vardagsrummet.
Så skönt att kunna tvätta den efterhand, mot de andra (snygga?) åbäket vi har ;P

Satt me mamma o kolla i allt i hemmet o andra fina magasin o visade plädarna ja ville ha, i fuskpäls.
Den billigaste (hmm) gick på 1500 (ja, ja vet, tokbilligt haha) o den lite dyrare kosta 2700..
Suck, spara te de tar väl livet av mig, så ja får nöja mig me fleece *STOOOR SUCK*

Så åkte ja o Jenny te Marieberg (behövs de sägas mer?) o precis när vi skulle gå ut ifrån Lagerhaus, så ser ja en sån filt ja vill ha!!

En gråbrun fuskpäls pläd.
"Jag vill HA" sa ja o Jenny sa "Men köp då."
Visste att cashen inte fanns på min sida, men klämma, känna o titta kan man ju.
Så de gjorde ja...
Sen såg ja prislappen!

299:-

Hallå, du följer me mig hem
sa ja o tog den vita "lockiga" modellen.




Ja e kär i min pläd *hjärta* (skrattar åt mig själv)
Köpte smått te kottsens kalender, de får en sån me fyra paket i (en för varje advent) för idag e de ju lucka nr ETT om man har en sådan ^^


Molly sken som en sol o fatta inte alls va de va i paketet (en dvd-film) men den va ju HENNES *love*
Till skillnad av vad man kan tro när man läser början av bloggen så e ja inte arg på hjärtefjärten :)

Jag VA besviken, men sånt pratar vi om, han o ja *pustar ut* även om de e surt ibland.
Är ändå glad att han e min, även om hans chef kan bajsa på sig!
*nickar o tycker ja får skriva så, eftersom ja vet att hans chef inte läser bloggar, o för ja tror att ni förlåter mitt barnsliga språk*
Har inte gjort mer än att städa o ta fram pyssel idag så ja lägger ut lite såna bilder me, sen e de puss o gonatt ;)














X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^