onsdag 1 december 2010

julpynt o godisaskar

Hallå mina fina :)
För ett tag sedan åt vi ost.
Skrattande kon.
Kan inte tänka mig att nån där ute tycker de va intressant, men om ni gillar att pyssla, så kanske ni gillar att se vad jag gjorde med kartongen som blev kvar?







Asken i fast kartong dekorerade jag med Tilda Design ark, för att sedan pynta den med en hemmagjord tag och lite brads.
Avslutade med en utstansad fjäril i svart sammet :)

Igår åt vi ost igen..
Eller, de va David som gjorde, jag tyckte den smaka skit.
Minns inte riktigt va den hette, men hjärtat va snäll o tänkte på mig när han kastade skräpet o plockade undan, så han sparade asken till mig :)

Den var något jullrigare än ko-asken, men det gick fint att dekorera den med.
Plus att den blev ju stadigare med extra kartong omkring sig ;)

Tog panduros "nya" Tilda Design-ark.
Jul kollektionen (de e sproitans nya för mig o jag tycker de e så himla vackra)
Sedan har jag tagit plast och täckt fönstret (på insidan) med snabbfästande lim.

Panduro har också stora (305*305 cm) stora ark med "klippa ut bilder"
Såna har jag köpt och tatt ett till att dekorera med snö-frost-glitter för att slutligen fästa den med tjocka, dubbla häftkuddar på baksidan *nöjd*
Lite fina flata pärlor fick också plats :)

En bit av arket klippte jag till en lång remsa för att sätta längs med hela botten (för att dölja bäst-före-datum) och snibben som blev kvar drog jag upp till locket, så man ser att de hör ihop.
Ännu bättre blev de när jag fyllde asken med mjuk kletig pepparkaks kola *njuuut*











Igårkväll fick jag spatt o klädde granen!
Nej, inte helt klädd är den, bara lampor än så länge men de e lika mysigt de *love*






Såg min systers blogg häromdan.
Hon beklagade sig över O-juligheten som fanns i deras lgh.
Hon jämför förstås med mammas o pappas hus ;)
Det enda tipset jag kom på, var att lägga massa julgranspynt i skålar o vaser o annat fint man har hemma, så att när man har tatt fram sin gran, har man redan pyntet inom räckhåll ;)
Så skulle ja ta ett kort på de lilla jag gjort o lägga ut, men ja ser att i blixtens sken, ser det mest kallt o sterilt ut :S
Men gosegrisen får va me i år också *love*






Jahaja, mina vänner, de va väl allt för ikväll för jag borde nog gå upp o kolla va min kära sambo hålls me.
Han borrar (?) och sågar (?) däruppe..
O de FINNS liksom inget att såga i :O
Jag tror han bygger om Mollys säng.....

Måste rusa, bajbaj




1 kommentar:

Nu gör du mig sådär lycklig ^^