torsdag 2 december 2010

Julmys deluxe

Goddagens mina kära!
Ska snart sätta mig o käka lunch, men ja tänkte ja hinner me ett litet inlägg innan :)
Kunde inte hålla mig igår, utan tog fram min fina julgransprydnad (gunghäst i beige-vitt och guld) o hängde, rätt högt i granen, o sa "bara den" till mig själv...





Men i morse, efter ja lämnat småkotts så klädde jag resten.
Älskar schabby chic o vitaste vitt, men till jul får jag spel.
Då åker allt fram

Rött grönt guld o silver, blått lila o allt där i mellan ;P
La apelsiner o clementiner i min vackra höga fågelbur o knöt ett juligt broderat band i en rosett.
Nötter, blommor o ljusstakar på alla tänkbara ytor haha.
De små träskorna här är bara någon cm stora o de kliver runt på vårt köksbord *glad*
Fast fotot är på vår köksbänk (ville ju att ni skulle se hur de så UT, utan mönstrad duk inunder)





Så var vi framme vid "Dagens Tips" dårå *skratt*

Nej, ja bara skoja, men om ja nu gör nånting som e riktigt enkelt, billigt o fint, då kan jag ju lika gärna dela med mig te er?
För igår åt vi köttfärssås (wiiie, intresseflaggorna svajar...) o i den hade vi krossade tomater (info.se)

Jag plocka bort hela locket, bort med tomatbildspappret o diskade ur den.




Om man vill (jag ville) kan man ta en enkel tång o klämma ner de vassa kanterna, gjort på ett ögonblick.




Sen tar man nå fint papper (jag tog Tilda Designs julkollektion) o mäter, klipper ut, limmar fast.



Det är lätt hänt att de blir en ful skarv o den kan man dölja med nå fint band.
Blir de ingen ful skarv, kan man sätta dit ett band iaf, bara för de e snyggt (här från samma kollektion fast pappersbårder)




Limma fast den o skaffa fram lite stenar (eller lecakulor, glaskross eller nå annat spännande)



Dessa plocka vi vid havet i somras (ooh, mer spännande info) ^^
Lägg i botten.




Kan ni gissa vad jag gjort?
Nej, de e inte lätt, när man e så proffsig som jag ;D hahahaha *skoja*
Här efter, tog jag ett tunnare snöre (panduro, IKEA, nästan överallt) o knöt två varv om o fäste en liten tag i samma färger som klädseln på burken.



Ta daaaa! Christmas Flowers :D
Jul blommor *love* O eftersom det faktist bara e en konservburk, så får de ju inte plats nån stor jävla planta o inte värsta buketten heller, men en söt liten hyacint hörrni, de e ju underbart ;D





(här tog jag i motljus, förlåt)

Men kolla! ÅÅÅÅh, så söta de är, för o inte TALA om hur underbart de doftar *love*



Jag personligen gillar inte att se hela löken o alla rötter som slingrar sig som snuskiga små maskar, men jag har tyvär ingen mossa kvar o den ute e begravd i snön, så jag tog det som fanns tillhands ^^




Så, en tomte på det, så tycker jag nog att den e fix o färdig :)





Jaha, de va tipset för idag, så de e väl bara ja stänger ner nurå ;) haha
Ska fixa lite innan musan har sovit färdigt o funderar på o baka lite marsipan idag *slurrrp*

Men ha en underbar dag alla där ute, så hörs vi snart igen!

X O X O

Weronicha

1 kommentar:

Nu gör du mig sådär lycklig ^^