fredag 10 december 2010

bikinis av socker o glasyr

Gokväll mina vänner.
Det är fredag idag o det betyder ju såklart IDOL FINAL!!!!
Sitter här på min kudde o glor på skärmen o funderar lite..
Jag hade så mkt o skriva o nu när sidan e uppe, vart de helt tomt!?

Går o hämtar en kopp kaffe så länge :)

Sådär..
Imorrn ska vi på julbord.

Har inte ett skit o sätta på mig, inte en droppe o dricka.
Håret ska tvättas o borde fixas te innan :S
Hmm, satan va jobbigt! (har ja suttit hemma för länge? utan ett liv som O-mamma? Japp!)

Men de blir väl te o tokstressa imorrn iaf, för ja ska ha musan me mig bort te Christin o träffa brudarna (dvs Malin, Jenny, Emmy o Freja) De ska baka o ja tänkte titta på.
Efter de ska ja hem me trollungen (som förövrigt inte sov EN ENDA MINUT IDAG!!!) (lika me helt färdig mamma) igen.
Dona o fixa käk, tes David e hemma me lillkott från Akebäck.
De ska brygg dricke (haha lät lite Gotländsk nu va^^)

Men de e de de ska (kul de såg ut o skriva de där då) ;)
Brygga dricka (Gotlansdricka, ser ut som nåt från ett avlopp o smakar marinad, rekommenderas varmt till alla jag inte gillar haha)
O sen när de e hemma blire väl te o käka o sen tar han dem te Tom o Christin igen för övernattning.

Fan, barnfria en natt *busvissel* kul de hade vart om vi pratade me varandra då *suck*
Haha, nä, så illa e de inte, men de har vart mkt nu, men en stingslig mig o "jobbiga" (? vem e ja o kalla nån annan jobbig?) barn..
Plus att han har mkt på jobbet.
Jaja, alla blir vi trötta ibland :)

Jag bakade iaf häromdan.
Då, när mamma skulle opereras, kände jag att ja inte bara kunde sitta still o glo, så ja baka me all deg vi hade hemma.
De vart en del.





(ett par choklad jeans kanske)

Både pepparkakor o marsipan.
Marsipanen doppa jag i mintchoklad (SÅ fakking GOTT!) o de vart lite kul o se på..
Sen hade jag köpt alfabetsströssel på ÖoB (8kr påsen, helt ok)

Vad kan man ha ett B till?
Hehe, solbrillor ^^


Detta är Bosse Bockskägg o hans fru BrillBritta





Sen är ja lite lättroad med, så de va ju nåra som fick bikinis o sen körde ja på med glasyr, nonstop o minismarties te pepparkakorna (okej, några av dem fick också alfabetet på sig)





Jahopp..
Nu e både David o Leo lite lätt uttråkade (varför e de alltid ja som ska underhålla? e de för ja e mamma?)
Nej, de e för jag ockuperar teven :S
STOR suck på de!
Ha en fin fredag folks, o ta hand om varandra!

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^