söndag 5 december 2010

Andra advent


Hallå där, Kött o blåbär XD

Hahaha, hörde Sean Banan förut, så förlåt min låga humor ;)
Här har det pysslats lite o shoppats lite.
För min del vart de mest matshopping, men även lite skoj, såsom detta fina fatet i vitaste vitt porslin (La Vie) och så den stora (den E stor) glaskotten med fattigmans silver!





Underbart, nu ska jag bara försöka få tag på ett litet våningsfat i zink så e ja nöjd ^^
Haha, har inte råd me de, men drömma kan man ju :)

Jag tänkte lägga ut alla mina våningsfat (ett rosa, ett grönt o ett turkosblått) på tradera o sälja, o när de e gjort, kan jag köpa mig det jag vill ha :)
Men men, man ska ju få tummen ur ändan o GÖRA de också!
Denna har jag gjort nu (ja, igår då, o vart klar idag)





Och den ska ut på försäljning med :)
Störtskön bräda med Emil-ord på!
Ja e nöjd, både med färger o form o material :)

Imorse när vi satt o käka frukost, satt Molly o kladde värre än vanligt.
Det gör att man tappar aptiten (Nej, hon förstår verkligen inte vad NEJ betyder)
Så det vart inte så mkt ätandes för oss andra känner jag *knorr i magen*
Men söta e dom, de små liven *love*




Här e de vinter De Luxe!
Slutar det snöa, så blåser vindarna friska ner all annan snö från tak o träd, så man får hela nyllet fullt iaf *snörvel*
Men man kan inte säga annat än att de e vackert!

Välkommen ;)






Men... Ja trivs bättre här, där jag kan sitta...
O lukta på blommorna..
...Eller what ever ;D





Har tatt kort me mobilen, vilket ni kanske ser, för de e så mörka o gryniga, men dessa vart lite bättre, lite skarpare i färgerna

...Här ska de sitta kort....

...Men ja vill säga en grej först....

Jag gjorde ett pepparkakshus, o detta året "fuska" vi.
Köpte färdiga delar o tänkte när ja packa upp dem att "De Här!"

De Här kommer bli så SNYGGT!

De kommer bli så snyggt så man vill ha de som bakgrundsbild på mobilen, bakgrundsbild på bloggen, o jaa, de kommer bli så snyggt att ja ska skicka de te alla mina vänner (bilder då) o ALLA kommer vilja ha ett lika snyggt hus som vi!

Men...
Så blev de ju inte XD

Haha, tillome svinstian vi gjorde ett år vart finare.
Ska aldrig mer köpa färdigt!










Men färgglatt blev de ju, o Molly försöker klura ut X antal sätt att klättra upp på bänken för o få KOOOOLAAAAA (choklad, på Mollyspråk)

Jahopp, ja, då va de väl allt för idag!
Ja ska gå o rota i skafferiet efter nå vi kan göra te lunch o till alla ni som är ute på vägarna, kör försiktigt!

X O X O


1 kommentar:

  1. hej.. jag våningsfat i typ silver(??) eller vad det är.. Intresserad? den är ganska gammal och lite **sliten** men jätte fint! skriv till mig på facebook.. MVH cajsa

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^