onsdag 15 december 2010

snart jul i pepparkakeland


Hahahahhaha, omg!
Sitter här o ber om ursäkt för att ja inte skrivit nå, o ja talar om vilken fis ja e som bara kastar in en länk som ja vill att ni ska rösta på o sen GÅR igen..

Så när ja väl kommit igång, så tittar ja upp (ja, ja e en sån som måste glo på tangenterna när ja skriver) o ser att allt ja skrivit står på Hindu.

Indiska bokstäver som e riktigt tjusiga, men som ja inte förstår ett jota av va de va ja skrivit..
Fick börja om igen o ska numer SLUTA pilla på olika inställningar som ja inte vet va de e *skäms*
Iaf så var det ju lucia för ett par dagar sen.
Tog foton redan på morgonen för att lägga i bloggen.





Adventsljusen som glimma så fint i mörkret, Mollys tärnljus som hon var så stolt över ihop me hennes "Glitt" (haha, hon har inte lärt sig säga glitter ännu) ;D
Sen, när kottarna kommit upp (lucian skulle skrida fram tiiiidigt på dagis) så tog ja kort på en bajsbrun michelingubbe i hallen.
De skulle ha sina grejer utanpå overolerna pga vinter o utomhus, om ni förstår.
Hon tyckte hon va den snyggaste pepparkakan i världen, så det satt hon o sjöng på pulkan, hela vägen.







Ledsen att ja inte har nå kort på de, för det var en syn för gudar.
En liten, rund tvååring i en pulka, med ett korvigt, tight pepparkakslinne på sig.
Glitter på svaj på mössan o lilla lilla ljuset i näven, ätandes snö me den andra i full karriär mot dagis.
Sjunger så de dånar mellan husen "I PEPPARKAKALAND, Å VÄGEN, DEN VANDJA (hon kan inte säga Rrrrr) SAMMAN HAND Å HAND, Å BJUNA, Å BJUNA, ÄJO ALLA TJEEEEE, INTE I ÖGON O HATTAR PÅ SNEEEE"
hahaha
Min finaste lilla skitgris *love*






Sen efter lucian gick ja o musan te öppna förskolan.
Det var trevligt, precis som förra gången o sen gick vi hem.

På tisdagen hade David köpt en ny hemtelefon (pga en olycka med den andra) o jag kunde ta mig i kragen o ringa jobbet jag väntat så på.
Var ju lovad de, om jag bara fixade en referent o det gjorde jag så fort ja kom hem (förra veckan) men sen har ja inte hört nå.

Jag visste ju nästan att jobbet va mitt, pga alla telefonsamtal vi haft innan intervjun o pga att intervjun gick så bra ;)
Hon sa "om du bara fixar en referent, det måste vi ha, så e allting klart sen"

O ja for hem som en raket (nja, ok, en timma me bussen, men ändå) o ringde Janne på svetsen.
Han lät glad o lova o ställa upp! (Tack Janne) o sen har ja väntat.
O väntat..
O väntat..
Så ringde jag henne (Åsa på kontoret *ironi*)
Hon sa att jag inte kunde få jobbet!

Jag vart så förvånad o ... ledsen?
Men hennes jättebra ursäkt va att ja kunde väl ringa arbetsförmedlingen o fixa praktik hos dom?

Praktik??
På ett äldreboende?
För då skulle ju de få gratis personal o jag måste jobba för inga pengar!
Jaaaa, men de va ju de ja ville hela tiden!

Tack Åsa!
Jättetack, för att verkligen se till att ja INTE tänker åka på nån mer intervju i Visby mer o för att jag har spenderat ett helt dygn jättenere!
Tack, jäv*a kä***ng!
(okej, ja vet, de där var lågt, o ja ska inte skriva så igen, men ja vart förbannad mitt i alla skriverier här, förlåt)

Så från o va glad, till o va ledsen, till o va arg, har ja kommit fram till precis ingenting!
Ja har lagt ut lite mer skrot på tradera, funderat på o flytta härifrån, sytt en kudde te Mollys rum (Jaaa, ja har ju sytt en massa me) *glad*





Jag e mest stolt över att ja sytt fast en dragkedja (även om ja hade fel sida ut o.s.v) o sen över Tilda banden, både runt ängeln och uppe vid dragkedjan (där de verkligen behövdes, eftersom ja gjorde fel först) ;D

Längtar fruktansvärt mkt till jul nu.
Efter mamma o pappa o mina syskon.
Deras fina sambos o män o... alla deras BARN såklart ^^

Men mest efter paketen!

....HAhaha, försökte se allvarlig ut där en sekund, men kom på att de finns ju faktist folk därute som inte förstår min humor ;P

Nu ska ja dra på Dreaming people me Jay Smith o plocka undan alla papper från after eightasken så ja inte får skulden för dennes avslut ;)

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^