söndag 14 november 2010

Fars dag!

Hallå mina gull.
Idag e de söndag o farsdag o de känns lite mys sådär.
Min hals har gått ner i svullnad, ja kan nästan gapa stort när ja ska äta o ja har ingen feber mer *glad*
Är inne på fjärde dagen me penicillin idag me, så ja e smittofri, men vi kan inte ta oss nånstans iaf, för David, den lilla gosegrisen, börjar bli sjuk nu :S

E skitnervös att barna ska bli smittade.
Jag VET att alla inte behöver få, men ändå.
För det första gör det ju så ont, o de vill ja inte att de ska ha, för det andra...

*TA DAAA*


ska vi åka hem te mamma o pappa i helgen!
Jag är så glad så magen vrålar o ögona rinner bara ja tänker på de.

Hade inte tänkt tala om de för nån, (ja, utom pappa då, som ska hämta oss i nynäshamn) utan bara dyka upp, men mamma undra varför ja böla så i telefonen, o ja ville inte att hon skulle vara orolig o sen va ja så glad att vi skulle åka, så ja ringde mina systrar me :D

Jag missar fagningen i När o att fira Christin på lördagskvällen, o de e ja ledsen för, men..
Jag längtar hem!
Jag har aldrig vart borta såhär länge från nån där hemma!

Vi behöver dehär.
Ja ska krama min pappa o min mamma o alla som kliver innanför dörren hemma hos dom *LOVE*
Det blir bara en snabbvisit, för Leo har ju skolan, men bara o få va me, om ni förstår...

I veckan som var gjorde Leo ett farsdagskort i skolan.
Det var jättefint o inplastat (därför har ja ingen bild på de, de bara blänkte i blixten) o han frågade om vi skulle fira David.
"Vill du de?" fråga ja o så vart de bestämt.






Han o Molly gjorde varsitt kort hemma (även om ja höll i sax o lim te musan) å så igårkväll gjorde ja en tårta..








Pyntet la ja på i morse när D fick sovmorgon :)
Rosor hade vi oxå köpt o ja kom på att de e ju kalas å va "ihop" me nån.

Fan, om ja köper blommor te mig, verkar ja ego, o man tänker att vi har ju inte så mkt pengar o bla bla bla, men ...
Om ja köper te HONOM, då e ja ju GENERÖS! ^^

Mohahahaha, ja ska köpa blommor te honom ofta ;D
De e ju så vackert!





Igårkväll, innan tårtbaket (chokladtårta med blåbär, grädde o maräng) så hade vi pysselverkstad i köket.
Till o med David va me.
Han säger att han inte kan, att han inte vill o ja vetifan va mer han säger, men nu va de bara att sätta sig :P

Kolla!



Denna har han gjort!
O jag tror han e stolt, för så fort den va klar, hängde han den högst upp i vårt fina träd *nöjd*
Leo skulle göra en likadan, men han hade tröttnat långt innan limmet hade torkat på moment ett, så ja fick försöka.




Det David lyckades me på stört (att tova in ett mönster i luvan) tyckte ja va toksvårt..
Han fick ett hjärta o ja fick en tjock snödriva, men de e fina tesammans ändå ;)

Molly o Leonard fick (till o börja me) ett fat me färg o tomma toarullar.
Efter lite gröpande me penslar hit o dit, fick Leo ett eget fat ;D
När rullarna va kladdiga nog (?) satte vi fast en bit tapet på köksbordet, så fick de gegga där...









Massa färg o många skratt :D






Sen kanske de gick lite överstyr :S


Då vart ja lite fjompig o plocka bort..
Skura barn o skura bord, sen fick musan pärla *love*
Hon gjorde hela armbandet själv, utom o knyta *stolt*
Hon satt o pilla o pärla o snörvla o dona..
Kolla va fint de blev *LOVE*





Hon är så glad över det, så idag har tillome hennes rosa pudel fått låna de som halsband :D

När ja har legat sjuk har ja o Leo målat lite.
Han har tatt in alla sina bilder i sitt rum (han e jätteduktig) men min e inte riktigt klar än..
Jag vill ha svarta konturer på min, men ja har inte bestämt mig för om ja e färdig me vattnet ännu.
Lånade lillens akvarellpennor o de e jätteroligt att måla me vatten efteråt :)







Va tror ni?
Blir den bra?
Ja, skoj e de iaf.
De va så länge sedan ja satt me bara pennor o papper.
Ska kolla me mamma o pappa om mitt staffli finns kvar hos dom, då skulle jag vilja ta me de hem nån gång.
De berätta att Molly hade älskat att stå vid staffliet där.
Hon ville inte gå därifrån o bara mååålade o njöööt ^^
Haha, sötungen!

Nu tjatas de för fullt att ja inte ska sitta vid datorn mer *STOOOOOR suck* så de e väl bäst ja går..
Men ja hoppas alla därute håller sig krya o att ni tar hand om varandra!

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^