torsdag 28 oktober 2010

liljor o kärlek

Gomorron världen...
Haha, tänker på Molly när hon hälsar så :D
Go mOrron mamma hahaha, hon uttalar de så, lyfter Oet annorlunda än va ja e van vid, men jag tror de e dialekterna som spökar, för ja har för mig fröknarna på dagis säger så me :)


(denna har ingenting me texten o göra, men den e ny från Tradera o ja ville visa)

Jag gick upp kl 06.00 för att glida ner o tända ett ljus o ta en kopp kaffe me min finaste innan han skulle te jobbet *love*

...Sen va de inte så mkt mer *snopen*

Visst va de lugnt o skönt o ta en kopp utan barnskrik i bakgrunden, men efter koppen va svept, så skulle han åka o där satt ja, fortfarande toktrött o funderade över om ja hade alla chips i skålen.
Vem går upp så tidigt om man inte måste?
Men jag ville o David var glad *mer love*

Så nu har ja hunnit rensa i hyllorna i vardagsrummet som ja hade tänkt göra redan igår, jag har tagit kort på liljan som slagit ut (o som doftar så fint så ja önskar ja kunnat lägga in doften åt er med) :)
Jag har hunnit gå in me nappen åt musan som snörvlar o snorar o hunnit glott på fejsboken en stund också ^^
Haha, de e inte alltid man hinner me de såhär på morgonkvisten.






Hur e de me vädret runt om i landet då?
Vi har inte sett röken av en flinga, men det har regnat desto mer :O
Finns de nån som HAR snö?
Just idag då, menar ja ;)

(denna tog ja hos Christin igårkväll, ska torkas o sparas)

Efter jag har lämnat Molly e de dax o ta en dusch o frescha upp mig litegrann.
Ska ju me Christin te Visby idag o köra den måntaliga storshoppingen :D
Har största inköpslistan liggandes i väskan, men har en känsla av att ja glömmer nånting!
Jaja, de märks väl när ja kommer hem ;)
Iaf tänkte vi stanna till vid Linds.
Vet inteva Christin ska ha där,men jag ska leta efter kanelstänger, stjärnanis, kardemummakärnor o doftnejlikor *KÄRLEK*
Vill ha i små påsar här hemma för doftens skull men oxå te julpyntet som ja tänkte börja me straxt.
Leo o David ska få göra varsin bjällertomte som jag redan beställt material till via panduro.
O tro nu inte att de e för jag vill skapa en slags lekisverkstad här, men jag vill göra mitt ifred o de E så bökigt när de glider omkring o VILL dona, men inte kan fråga utan bara...
Ja, just det, Glo! XD

Haha, så mkt jag älskar dom!
Fina som få!
Kan tänka ibland när jag lägger mig vilken tur jag har.
Att jag fått så vackra barn o hur mkt jag älskar dom.
Sen att jag träffat någon som David gör inte sorgerna stora.
Mitt hjärta växer för varje dag, av glädje för att de finns o för att ja e så kär o för att jag är...
Ni förstår?
Men nu känner jag att de vart lite för mkt dansband o smörsång i min blogg, så ja ska gå o väcka mina troll o säga go mOrron hjärtan, dax o gå upp :D

X O X O


1 kommentar:

  1. Du e sjukt skadad, varför gå upp så tidigt ? Hahahaha nej då passa på att njuta av varandra när tid finnes, morgon , kväll eftermidda!!!! Älskar er....

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^