onsdag 13 oktober 2010

mossa, grodor o lila blommor

Hejsan :)
Idag har ja hunnit lämna mina vildar o prata en eeevighet med min syster i telefon :)
Härligt de är, o höra att folk fortfarande lever, precis som vanligt fasten man inte bor på gångavstånd längre haha.

Ville visa vad jag gjorde med mossan som vi plocka.
Tyvär har jag en blixt utan dess like på min (eeh, Leos...) kamera, så min närbild på rosenknoppen blev en vit plopp.

Samma med den vita keramikgrodan, den HAR konturer, men blixten flasha till, så de kanske inte syns så bra ;)







på zinkfatet har jag lagt mossa, en miniatyrurna (köpt på PK design i Örebro) en prydnads pumpa och vita blockljus.
Kanonfint när det är kväll o ljusen brinner *love*







I baljan (blomsterlandet Örebro) har jag lecakulor, jord, två olika sorters rosor, mossa o en ny blomma jag köpte (minns ej nå namn) som ska blomma tre till fyra ggr per år *glad*
Var osäker på om färgen skulle bli snygg, men med höstiga, lila gardiner så passade det perfekt :)
Har oxå tatt in bordet från miljögården o stallt breve öppna spisen.



Vet inte om de blir kvar där lr vad vi ska ha på det, men jag vill inte att de ska bli förstört utomhus, för jag tycker om det.
Just nu står en ljuslykta (från loppis) på det o Davids små ljuskoppar o ett foto på Molly därpå, men jag vill ha nå annat där sen.

Gärna en maffig blomma, men tyvärr e jag pank efter alla nya inköp *SUCK* så det får väl vänta ;)

Tofsen ni ser på bild här e inte en ny prydnad...




Den ska in i en scrapbook.
Mollys scrapbook *ledsen i ögat*

Jag har klippt henne o hon e lika fin som förut, bara mer lättkammad, men jag SAKNAR hennes lilla ankstjärt hon hade förut.
Hon är bara två o det är bara hår, det växer ut, men JAG SAKNAR DET!!!
Åååh, ska aldrig mer klippa henne, men hon säger Molly fiiin, Molly fiiiin *KÄRLEK*




Jaha, sen vet ja inte riktigt va vi pysslat med.
Käkat godis varje gång hon kissat på toaletten (YEEY, hejja Molly!)

Vart ute o ritat me skolkritor, planterat om saker, cyklat o sökit jobb.

Filmkvällar har hunnits med o oräknerliga bråk med trotsbarn o lika många pratstunder efteråt :)


Men nu ska jag hämta musan

Ha en fin fortsatt dag








X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^