måndag 18 oktober 2010

hemma-hos och småsten

Hallå igen :D
nu har ja fixat in lite foton o fått i mig lite *ta daaa* Nudlar!!!

Hahaha, inte gott (David har köpt me champinjonsmak? Varfördå, kan man undra) men ja äter naturgodis som efterrätt XD o då tar de bort svampsmaken (skyller på de ist för mens)

Här kommer lite bilder på dagens donerier.







En sten o två bitar tegel o en stubbe (de heter stubbe även fast de e små va?) o en kransstomme.
Den vart tokstor btw.
Men jag har plockat mossa i en jättestor påse, så det borde räcka att täcka den runt om :)

Vi var nämligen i Akebäck igår o DÄR fanns de mossa, för de lyllosarna har skogen som granne..
Sen har vi (dvs David) plockat hem två tjocka långa grenar o ett gäng små, för jag ska göra granen som fanns beskrivet i tidningen 101 idéer.
Den svarta i grova grenar.
Den va skitsnygg tyckte jag (inte D, tyvärr) så en sån ska jag göra (hmmm, Blir nog hjälp av hjärtat när det ska monteras) men grenarna har ja inte tatt nå bilder på, de ser förjävliga ut där de ligger XD

Igårkväll va ja sugen på te.
Lite kryddigt te med smak av pepparkaka...
Tyvär har vi nå fruktte hemma, massa goda smaker, men bara söta, så jag bakade mjuk pepparkaka ist, det vart gott ihop med svartvinbärstee'et



David..
David e det finaste jag vet :)
Han är fin både inuti o utanpå, därför får han va me på en bild *LOVE*


Om du, min gullrumpa, skulle gå in o läsa här, så e detta av ren kärlek, inget annat (skrattar högt, för jag vet va han tycker om o va me på bild)
...men söt äru!

Ja har sytt mig ett par tossar.
Småtofflor alltså :D
När den första va klar, hoa ja som ett dårskap att "Jag har gjort en toffla, jag har en toffla!!!" o.s.v.
Ingen annan än jag tyckte det var spännande eller duktigt..
Men det skiter jag i, för nu har ja gjort en till o de e SKÖNA!



^^ Impade va? Erkänn, ni e IMPADE!!!

Hahahha, ja tyckte de va svårt, trots en beskrivning för femåringar, men nu e de klara o ja fattade teslut, så nu ska ja ta o göra ett par rosa också (om ja bara lär mig hur man fyller på undertråd i maskinen)

Har fått frågan flera ggr om ja inte kan visa hur vi bor, utifrån o in, så att säga, o det kan jag väl.
Saken e att när man tar små små närbilder, så ser ingen smulorna brevé, o då e ju livet underbart.
Men att ta kort på de stora hela, det gör ju allt så mkt mer komplicerat!
Det innebär STÄDNING!
O DET är ngt jag inte gillar så värst :S

Men jag kompromissa.
Jag tog kort lite här o där, o de E stökigt o det får ni ta, samtidigt som jag nån annan dag (typ imorrn) kan lägga upp bilder på nå tjusigt, för då kanske ni förtränger smutsen från idag!!?
*hoppas o tror*

Det här är iaf det ni ser när ni kliver in på våran "tomt"





Ledsen att bilderna e lite suddiga, men det finns inte mkt pengar att köpa en ny kamera för o kameramannen går heller inte att byta ut.. (det är då jag, om ni inte förstog ^^)

I denna fina dörr kliver man in i vår blåa hall (jag får varken tapetsera lr måla för D, han vill inte bo här så länge haha)
Då ser man ett jättefint ljust golv, fullt med löv, sand, grus o lortiga skor. Vi har en vit klädhängare o en vit skohylla i trä.
Till höger hänger vårt nyckelskåp *busvissel*


...som jag satt en bit tapet i (en hemgjord nyckelring hänger också på)
Snett under det, står den första vita skänken jag gjorde om :)




Den är det allt som oftast en kaffering på, för jag placerar alltid min mugg där innan jag går ut o tar en *** o på nåt vänster så har jag alltid drällt.
Det torkas bort varje gång vi städar (av en eller annan anledning) o så e de tebax där efter en kvart ;)

snett ovanför denna åt andra hållet hänger vår hemmagjorda kalender.
Den behövs för att komma ihåg födelsedagar o annat kraffs :D



Men om man kliver in i vår hall o skiter i att titta åt höger lr vänster o bara tittar rakt fram, då ser man denna :)



Yes, det var det, så mkt sigteseeing (uttalade det där med Ronny o Ragge röst, det var kul om man e lättroad) på så liten tid..
Hallen fortsätter rakt fram in te the vardagsrum lr te höger in te the kitchen.
Men där har ja inte fotat nå nu, utan jag visar den sista lilla stökiga delen av vår hall, som är placerad under trappen.

Hade planer på att göra rent där innan bilderna togs.
Alltså lägga allt på sin plats o damma o så, men ...
Det ser ju faktist inte ut så, så det hade vart o ljuga.
Så här ser de ut i min syhörna :D






Ja..... (ord är överflödiga)
Hahahaha, maj gad, på bild ser de ännuvärre ut :D
Men väggen ovanför tycker jag om.
Mina små hjärtan *KÄRLEK*

Ja, sen bidde de inget mer för denhär gången :D nästa gång kan vi ta en tour i köket, men då ska ja fan ha de skinande.
Ser ju inte alls fresh ut när de ser ut sådär :P

Sista bilden får bli musans konstverk från dagis.



Knappar och pasta :D
Hahaha, kanske köttbullar o makaroner, vem vet ;)

Ta hand om er!

X O X O


2 kommentarer:

  1. Uppskattar att du bloggar så man får va med på ett hörn och se vad du gör nu för tiden! Saknar dig som fan puss på dig och kidzen och D mvh (lol)Jenny F

    SvaraRadera
  2. HAHAHA med vääänlig hälsning Anduuuuush HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
    jag saknar er med! så sjukt mkt!
    bloggar gör jag gärna, så länge det finns tid (vilket de gör när jag låter Molly hållas med sitt, som nu, i badrummet, ensam med vattnet i kran på maxeffekt???)

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^