torsdag 29 april 2010

hemma i två veckor..






Japp, idag är det torsdag o vi har vart hemma i två veckor, jag o MollyMus.
Eller ja, imorrn e de två veckor.
Känns lite konstigt, känns som när man var mamma ledig, fast me en "stor" unge, som ska ut o gunGa (hon uttalar det så, hjärtat) haha.
Drömde massa konstigt inatt, minns inte riktigt vad, men mitt öga var med, o det var stort.
Det låg vassa grejer i det o det gjorde ont.
O när jag vaknade så har ja så ont i mitt öga..?
Känns som om nån dratt sandpapper på hela "se-ytan" o det gör till o med ont o blinka :S
Jaja, ingenting som inte går över.

Jag har inte tid att vara sjuk lr ha ont, för Leonard fyller åtta på lördag o ja har MASSA o göra.
Bakat har jag gjort, men jag är ändå orolig att de inte ska räcka
(hmm, mormor, morfar, fyra mostrar o morbröder med sina respektive, sex lr sju kusiner, en liten Jenny med karl o tre barn o så Cissi o Simon...) och SKULLE jag ha glömt någon, ber jag hemskt mkt om ursäkt!

Det blir två tårtor, har lyckats baka 4 påsar muffins, en påse kokoskakor, en burk småkakor (som smakar spånskiva) o så... inget mer!
Det borde räcka va?
Hälften i familjen bantar ju till o från också, så de kanske t.o.m blir över :O
HAHA vilket skulle va bra, för JAG fyller ju me, om två veckor.
(o jag har (äntligen?) insett att ja inte är så bra på o baka som jag vill)
Iaf vet jag inte om jag nämnde att jag beställt sockerpasta?
En vit köpte jag!
(den va billigast o ja tror de blir skitsnyggt på cupcakesen o tårtan)

Testade häromdan att göra minirosor.
De vart ganska söta, smidig "deg" o de funka bra o göra, men pilligt vart de o göra så små som jag ville ha, plus att ja va så rädd att slösa :$




Det stog att den torka fort så ja kavla o tryckte o kasta runt o plasta in i en jävla fart, bara för o inte behöva kasta bort nå rester hahaha ;)
Men maj gad va de svider i ögat!!
Känns som om de skulle va en näve salt o jord inkastat där i, men jag kan inte se någonting alls som skulle kunna ligga o skräpa ner :S

Men så få se nu, jag har bakat o fryst in, de ska tas upp ikväll så de e tinat imorgon när jag ska ha på all topping på allt. Det är moppade golv o Rafael har rent i akvariet *pheeew* Så då borde de alltså vara barnens rum o städa, mitt *SUCK* o skura badrummet... Diska o skura bänkarna i köket.. Hmm, va mer? Ja, ja kommer väl på efterhand som ja donar :)
Ha en underbar dag folks, bilder på bakverken kommer upp när de e dax o serveras :D
X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^