torsdag 8 april 2010

tjohoooo, de funkar :D


Har haft strul me blogsidan ett tag nu o jag får abstinens :O
Men NU gåre ;)
Har vart hemma ett par dar pga förkylning (VÄGRAR va allergisk mot någe) o när ja känner mig lite bättre o ska te jobbet, då får Molly bajssjuka igen :S

Hon vakna på natten o skrek som ett djur, ja går in, plockar upp (halvt sovandes) o ska byta blöja, då e hon nästan brännskadad.
HON lär va allergisk mot nånting, för man får inte magsjuka var o varannan dag i fyra månader.
Men på bvc säger dom att de e nog (???) ingen fara, för hon e ju inte mager på någe vis, men jag missar jobb, dagmamman får MASSA jobb (när hon kommer dit) musan får ont o ja kollar blöjan varje kvart.
Den 20e ska vi iaf dit o kolla upp va de kan vara för fel (hmm, bättre sent än aldrig?)
Vi har myst lite, hostat ikapp, målat o donat.

Städat bort påsken hann vi också med :) fast söta pastellkycklingarna från Jenny får vila i hallen en skvätt te :D

Lyssnat på Justin Bieble (har ingen aning om va han heter) två dygn i sträck nu (ja, han e bra haha) plus att ja uppdatera min firefox tre komma någonting, så ja har blommor både över o under mitt it-fönster (e de nån som vet hur man tar bort de, e ni välkomna att tala om HUR!) hmm, jaa, va har vi gjort mer?
Inte ett skit tror jag. Joo, ja va på blomsterlandet o köpte mer blommor *love*




Sen när musan sov middag, rensade ja bort allt visset i "jordgubbslandet" (=Leos gamla badbalja)

o när jag höll på, fick jag se att min syrenhäck klarar sitt första år galant *kärlek* Hon har KNOPP!


Sedan fick jag min syster att köpa med marinad till oss idag :D
Vi ska grilla imorrn (hoppas på sol) men även om de blir snöstorm ska ja grilla.
Ja e så sugen så de dreglas hejvilt här bara ja tänker på de ;)


Men nu, kära vänner, ska ja ta mitt snorpapper o krypa ner o sova!

Over and out!

2 kommentarer:

  1. tänkte på detta med Mollys mage.. det låter nästan som laktos allergi . be dom kolla upp det när ni träffar läkare

    SvaraRadera
  2. har ringt o grinat i luren när hon va sjuk i magen en MÅNAD! då sa de att de va nog bara o sluta med vällingen vi hade o sedan se va som hände. efter tre vällingbyten, sluta me mjölkprodukter, slutat me bröd o frukt o fan vet allt, så va hon ju lika dan igen efter nån vecka. hon stoppar ju allt i munnen (badskum om de badar, sand om vi e ute, damm när vi e hemma :O ahhaha) men ja vet inte va ja ska göra. den 20e e de iaf dax o se om NÅT framkallar detta. de blir dyrt me sex-åtta pkt blöjor i månaden :S

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^