söndag 11 april 2010

Stjärtplåga

Gokväll kära läsare.
Sitter på en pall o skriver (min dator står på en byrå med en pall framför, o de e precis LIKA snyggt som de låter) o pallen e oskön. (lika me ont i baken)
Läste precis de senaste numret av allt i hemmet *älska* o glodde lite extra på annonserna.
Efter som jag är extremt fattig i dessa dagar så ögonshoppar jag.
Inte lika kul som att faktist handla, men lite idéer får man ju på vad man kan göra själv, i ekonomiklass ;D
Så logga ja in på nån av alla dessa sidor (o ja vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...) bläddrade mig vidare o vidare o till sist hamnade jag här.
På blogspot :D
Så kom jag på när jag satt o dregla över allas vackra hem, att ja JUST det ja.
Jag sydde mig ju en liten svan, o DEN har jag inte visat :D
Haha, jag såg svanen på nåns blogg, så ville jag me göra, men ja glömde vart jag sett den, så jag hittade på ett eget mönster
(HAHA mönster my ass, här ritar vi me blyerts på en bit tyg o syr efter de)
Den blev inte i närheten av det jag såg på bloggen, men ...
Det vart en pippi :D
En pippi som är söt ^^



Jag gick faktist ut idag. Bakfyllan till trots :D
Jag va inte SÅ dålig, men tillräckligt konstig så jag har ätit precis allt jag sett framför snoken under hela dagen.
D.v.s att jag har väl ätit sammanlagt mat för tre dagar, under bara en dag.
Fast de vare värt..
Eller nej, jag ljuger, för saken är den att jag är så förkyld så ja inte känner smaken av NÅGONTING!
Apjobbigt e de.
Jag vill äta o njuta, nu känns de mer som jag mosar i mig för att överleva (som om att de ser ut som jag svälter?) MOAAHAHHAHA!


Häromdan grillade vi.




De va massa mysigt, förutom att Leonard gjorde sattyg mot Molly så fort jag vände ryggen te..
Är de för-pubertets-trots?
När KOMMER barn i puberteten?
Jag trodde de va när de va fjårtisar me dålig hy, moppemusche o målbrotts-problem, men så fick ja höra att de kunde vara närsom från 8-16 års åldern?
Det skrämmer mig, för han e ju min lilla bebis :O

(vilket jag inte får säga, för de e piiiiinsamt!!!)

Jag fick en till trälåda utav mamma :)
En smal (cigarr?) ask med ett genomskinligt plastlock.




Fick en exakt likadan för ett tag sedan som jag målade vit, stämplade "godis" på kortsidorna (fram å bak dårå) för hon såg mitt hjärta jag gjorde av en gammal tros-ask :D ahhaha
Vi va te Ullared i julas o köpte klappar o annat nyttigt, så såg ja denna lilla lådan i kartong, formad som ett hjärta.
Det var en ask sju-pack trosor te småkottar :)
Den köpte jag te Molly *love*
När den vart tom (typ samma dag) så ville jag ju SPARA kartongen, men jag tyckte inte den va fin.
Så jag måla o stämpla o knöt band.
Så här söt blev den då!





Men nu, seriöst, känns de som min stjärt har blitt aningen plattare än va den redan var (vilket borde vara omöjligt) o de gör ont, så jag ska resa på mig, trava ut i köket o hämta mig en sista koppen kaffe innan de e dags att sova :)
Ha en jättefin kväll folks

X O X O

2 kommentarer:

  1. Oh, vilken söt svan du hade gjort! :D Någon gång, när jag orkar bry mig om mitt hem & vad jag stoppar in här&där i det, då ska jag göra en Olga!

    SvaraRadera
  2. hahaha Olga e bra för hemtrevnaden ;)

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^