tisdag 13 april 2010

God kväll alla fina.
Har nattat mina barn o satt mig framför datorn.
Ska slå på en kopp kaffe snart o sedan plocka undan lite i köket :)
Imorse när vi vaknade var det mörkt!
Jo, mörkt!
Helt ledsen vart jag o funderade ut varmaste tröjan o ha på mig, så gick ja upp, gör sånt som folk gör när de precis klivit upp, sen böt ja blöja på musan, la henne igen, satte på datorn o satte på kaffet.
Kollade mailen o hade fått ett ifrån pasta..

Inte kul morgonläsning, så jag gick aldrig in på bloggen som jag hade tänkt.
Vart så nere, men sen steg solen (lr kom fram ur sina gömmor) o då kändes de bättre :)

Lämnade barn o tog bussen ut i vuxenlivet o där vart de jobba hela dagen.
Tog kort på de ja måla idag, men de e så många bilder nu på allt jag ännu inte hunnit visa, så jag får se hur jag gör.
Har iaf inte lagt in dem på datorn.

Något jag däremot la in igår var mina skatter jag hittade på överskott *glad*

Alltså inte ÖoB utan överskottscentralen där man lämnar in möbler o grejer som sedan går ut te privatpersoner o företag via loppis, utkörningar o hämtningar.
Iaf får de in riktigt skoj saker ibland o igår va de flera LÅDOR me spännande saker.
Saken är att ja hör ju inte te "dom" o ja har inte jobbat där så länge, så jag blir osäker på vad saker kostar (ibland får du nå för 5 kr o ibland för 105kr) o eftersom vi just nu börjat snegla på pantflaskorna i uteförrådet denna veckan (JA så panka e vi just nu) så vågade jag inte lägga undan nåt...
Tes ja kom på att ja kunde ju "lappa" de ja ville ha, kolla va de skulle gå på o vänta tes barnbidraget kommit in (MOAHAHHA tänkte ja)

Så ja hitta prinsesskronor o kungakronor i miniatyr (te dockorna ja syr, tänkte ja)




Då sa min chef att de va servettringar, men... vem bryr sig?
Inte jag iaf, ja va glad o hitta en te/kaffe kanna (som ja ska ha te prydnad)



o en bakform som nog blir jättebra o baka i te kotten fyller år *love* å så va den prydnads vänlig också ;)


hmmm, va fanns de mer?
JO! Ekollon!
Gamla som gatan men så himla fina o välbevarade.
Ni vet rosorna man köper på panduro med en liten tunn ståltråd te skaft?
Såna man pryder me?
Såna, fast i ollon då *skrattar*
De ÄR ju så söta!
Tror jag o Leo ska använda dom te hösten sen.
Nå pyssel o pynt *kärlek*

Så ja packa ihop min skatt o fråga försynt va ja skulle betala o den ena säger gå te den andra o den andre säger gå te den tredje o den tredje säger att lämna en tjuga så e vi kvitt sen!
Sakerna e hemma nu *love* hahahaha

o de bästa e att ja hitta dessa två för trettio kronor för bara nån da sen :D

kaaaaaap!

Sen gjorde jag när jag kom hem, ett kort te mina grannar.
De kom hem me en liten bebis o han vart tre veckor igår :D
Hon har vart på sjukhuset länge o han me för han va liten o klen (i lungorna tror jag det satt) men NU mår han bra o nu e de hemma, så då fixade jag det o gav henne när vi tog en kaffe.

Det var länge sen jag gjorde kort o de va ännu längre sen jag googlade fina bilder på nätet, så (hör att jag skyller ifrån mig) det vart inte som i min fantasi, de vart mer som en prototyp, men ja VA ju på väg ner o ja VILLE gosa me bebisen :D
Grannen vart glad iaf ;D








men nu ska ja ner i badet me min kaffekopp o min bok, så ha en UNDERBAR kväll allesammans!
X O X O

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du gillade mitt hem, de taskiga bilderna till trots, haha!
    Ha en riktigt fin vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hur gör du sådana där fina kort. vill också kunna=)
    jättefint.

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^