söndag 14 mars 2010

SKATTEEEEEEEERRRRRRRRRRREH!!!

Jajjemen, skatter it is :D
Ja har vart hos mamma o pappa över natten ihop me kottsen *love*
Så ja tog en raid ner i källaren o hitta grejer som e "bra å ha" (hahaha)
SÅ upp på övervåningen o låna slipen o sedan ut märe i bilen. Å nu äre hemma (ojäää)
De e en lampskärm, en kökshylla (min fd.) en grej me lådor som mamma haft synålar i o lite annat smått o gott :D




Träet e pissgult o lampskärmen ännu snyggare o... aah, mkt jobb asså, men kolla på dehär....


HAHAAAAAAA, den där färgen valde JAG!
När jag flytta hemifrån för sisådär 100 år sen så hade ja denna i köket :D
O just den där gröna färgen hade ja valt för den va så vacker, o ihop me träet vart de ju bara SÅ snyggt! Eller nej va? ^^
Men gullig e hela hyllan så självklart ska den sparas o inte stå där o samla spiderweb!

Lådorna te den andra e lika gula o vidriga i träet som ni ser på fotot.
Plus att mamma måla när vi var små varannan gul, varannan blå o satte på gnuggisar (minns ni såna?) med jordgubbar, annanas o vattenmelon.
Sött då, men inte nu.
Knopparna va paj så de slet ja dän o har inte riktigt kommit fram te en ny konstruktion :D

Men INNAN ja drog te sköllersta så sydde ja klart min ängel.
Mönster ifrån en "beach ladie" men me lite ändringar från mig.
En vit morgonrock med rosor på, en liten bandana med rosor på, rosa strassörhängen o ett brunt band i midjan.







Men de där jävla tofflorna de har på sig överallt blir ja galen på!
Ja kan inte sy såna!
De e så söta på bild, men när ja försöker blir de nå... ja vet inte, en tosa som åker i sopen!
Iaf blir jag hulken. Så då slutar ja sy o tar ett varv i lgh ist ;)

Men nu ska ja måla en skvätt te innan musan vaknar o de färdiga resultatet får ni se imorgon!
Massa kram fina människor!
X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^