söndag 20 juni 2010

Vilse i brickebacken :O

Oooo maj GAD!
Jag tog me musan ut nu ikväll.
Skulle ta en repa genom skogen här bakom, ut på vägen o plocka blomster.
Kom ut i skogen o vela en sekund lr två vilket håll ja skulle gå åt o valde vänster..
Gick en stund o gick lite te.
Sen vek vi av nånstans åt ett annat håll men vadå?
Detta e BRICKEBACKEN!
Detta e Örebro!
Här gås inte fel (om man inte e ja då tydligen)
Fortsatte gå o tog lite bilder.










Det va vackert.
De va mygg!

Ja klappa te Molly i nyllet (förlåt IGEN gumman)
Men de satt massa mygg på hennes kind o ja trodde inte de skulle göra ont.
Iaf fortsatte vi gå o ja HÖRDE bilar, så vi gick lite te.
Sen tröttna ja (hade bara klänning o luvtröja på, så de klia lagom på mina ben efter en stund)
Teslut kom vi ut på den förbannade bilvägen, Molly blev rädd o börja böla för bilarna brumma för högt o körde så nära (jaha, förlåt för de me hjärtat!)







Gick efter väggrenen en skvätt tes ja såg blommorna, klafsa ner i ett dike o sedan fick ja mig en redig bukett.
Den höll jag på o tappa i hjärtattacken jag fick när en GRODA (!!!) hoppa över min ballerinasko.
Jag överlevde!
Försökte ta kort på den så ja skulle kunna visa alla att jag nästan fått den på foten, men den va snabb..
O den va brun :S
Aja, ut på vägen igen o börja gå.
Då fick ja ringa pappa o fråga vart fan ja skulle!
Kändes lite jobbigt, speciellt som det börjat regna igen!
Då kom en bil me en stilig pojke i ^^
Han fråga om jag ville ha skjuts i regnet, vilket jag tyckte va jättesnällt.
För han HADE en fin (guldfärgad) bil som såg ny ut o varken jag, Molly lr vagnen va speciellt fresch efter en promenad i leriga skogen.
Jag tackade nej
Man vill ju inte träffa på nya Ted Bundy liksom, även fast han såg snygg... Nej, ja mena SNÄLL ut ;P
Hahaha

Efter en kilometer lr sju (ok, småöverdrev där) såg ja stigen pappa pratat om med kedja framför.
Vi korva oss in under o gick tes ja insåg att jag inte skulle orka dra/bära/släpa vagn (med musan i) över kullar o berg, stenar o stock..
Det va bara o vända.
Ut på vägen igen o sedan, SEDAN, kom vi rätt.
Där va stigen vid hållplatsen jag börjat fundera om ja drömt ihop ;)
De va ingen dröm utan de va bara o kliva in.
In i skogen, gå tio meter rakt fram, så va vi i B.B igen :O
*snopen*
Vi kom ut vid Ullrichas gård o de bara på tre jävla sekunder!??!
Vafan, så enkelt va de, men nu HAR ja min bukett o ska aldrig mer lämna lägenheten!
Hoppas alla ni därute övar upp ert lokalsinne, använder myggstift o tänker på varandra ;)




Over and Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^