tisdag 15 juni 2010

Måla o dona

Sådär ja.
Snuskigt mätt på Majas goda pasta o köttfärssås :P
Nu ska vi se va de va ja skulle skriva förut... *tänka*
Jo, ja har donat massa hela dagen (jorå, sånt man måste) men jag har oxå hunnit med lite annat najs vid "sidan av" haha

Jag hitta en planka att måla (texta då) men de vart inge bra, så den skippar vi, men igår hitta ja o Molly en pinne när vi va ute o gick :)

En ruffig liten sak på ca 1,5 dm o kanske 1 cm tjock...

Den tog jag hem o gjorde rent, sen målade jag den med utspädd svart färg.
Då såg den ut såhär






Sen textade jag (ville egentligen ha såna fina schabloner, men e 0 kronor rik) Leonards personnr.
Borrade ett hål med skruvdragaren (tack pappa för julklappen) för den har såna borrar till :)
I hålet satte jag ett fint band i gröngrå färg (precis som lillkotts ögon)
Den är inte till för ett enda någe, men jag tycker om den ändå :D






På förmiddagen va de massa sol o då passade jag på att läsa lite i boken jag lånat (Anne Holt - kalasbra) o självklart sola benen *NJUTA*



aaaahahahaha, ser helt grisrosa ut XD

Fick besök av syster som skulle med dottern te BVC.
De tyckte jag att jag hade tid med *kärlek*
(Ullricha, jag mena inte som det lät där ovan haha)
Jag pilla runt min (hur får jag två prickar över U'et???) UBERFINA kanna med blomman i som Peter gav mig igår (Tack Peter, u know I love it)
Asså, blomman e från Peter, kannan e från mig ^^
Till mig, från mig själv, ifrån JOTEX <---klicka där om du vill se mer :)




Sen hitta jag när jag rensa o röjde en snuskgul brödkavel.
Köpt för 100 år sedan (när jag flytta hemifrån) o målad i den gräsliga färgen (för jag var tydligen blind på den tiden) o sedan lagd i ett skåp (har en blå me, men den används te jul) ;) haha
Iaf tog ja fram den o tänkte lägga i "ska-bort-högen" tes ja kom på att...
De går ju o måla :D
Så nu e den grundad, o jag funderar på o skriva nå tjusigt på den.
Kommer nog säljas på tradera, om den inte blir så så vacker att ja bara MÅSTE spara (HAHA)




Musan e för rolig.
Vi gick te konsum o panta (inte kul, men de ska göras) o på vägen hem ser hon min mobil i väskan.
Låna, säger hon, Låna, Baaabid!
Jaha, vill du se David? (har en bild på han o mig i displayen)



Aa, säger hon, Baaabid, pussa! Pussa Babid!
Så hon får låna moben o smetar ner hela skärmen me saliv, kladd o snor
(hmmm, Eeeeeuw)

O på de så råka hon ringa oxå.
Te mormor o te David *love* hahaha
Såg riktigt snopen ut, men JAG tycker de va lite charmigt :)


Hmm, sen har jag en sopstation på min balkong


Jag skäms! E de nån som har sett nå värre? O_o

(SNÄÄÄÄÄLLA PAPPA, kan du köra mig te tippen?)
...
(SNÄÄÄÄLLLA MAMMA, kan du tala om för pappa att jag skrev det?)

Aah, o om inte mina föräldrar ser detta
(vilket kan va troligt)
e de nån som vill köra mig te tippen då? *tycka, tro, hoppas*


Nu hör jag hur skruttungen snosar o donar i sängen, så nu ska jag glida ner i ett bad me boken jag trängtar efter :)
Ha en UNDERBAR sommarkväll

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^