söndag 20 juni 2010

Decoupage o rosor


Hallå kära vänner :)
Musan har nyss vaknat o sitter i soffan o äter Leos kvarglömda chips (mm, jag vet, ett nyttigt mellanmål innan middagen)
Aja, det håller henne lugn en stund o man kan väl inte va på topp jämt?
Medans hon sov planterade jag om mina rosor (de små)






O när ja dona me de kom jag på en idé :)
Köpte för ett tag sedan en jättesöt servett (på tradera XD) hahaha som jag använde te decoupage, fast jag hade en ruta kvar.
Den mätte jag o kapa te ett
sådant där trähjärta man limmar pärlplattor på
(jo, ja hade sånt låg också)
Hjärtat kletade jag spackel på igår (ville bara se hur de skulle se ut med en ruffig yta)
o idag målade jag det vitt.
Hade tänkt göra en mini-välkommen skylt.
Men så kom jag på att jag kunde göra decoupage på det.
Ovanpå spacklat o ovanpå färgen :)







Det är inte färdigt ännu, har bara klippt till

(sen ringde mamma o då vakna Molly å nu sitter jag här) men jag tror det blir kalasfint :)

Om fyra dagar kommer David *glad*
Vi har hittat en lgh på Hemse som jag SÅ gärna vill ha :D
Han kommer med tomma kartonger så jag kan packa, plus att han tar med det jag redan hunnit med, tebax (så det inte blir så mkt att mosa in den "riktiga" flyttdagen)
Nästan allt känns sjukt spännande.
Idag har jag mailat mitt cv till ett företag i närheten av lgh o hoppas
(hoppas, hoppas, hoppas)

att de hör av sig med ett positivt svar!
Imorgon blir det till att ringa lillkotts nya skola med *pirrig*
Kolla med fritidset där o efter dagis te musan.
Arbetsförmedlingen står också på "att göra" listan.
Ringa dit o kolla va jag ska göra för bättre chanser på Gotland :)

Vi har vart ute mkt de här dagarna.
Solen har skinit o vi har både badat (hmm, tårna, om jag ska va ärlig) i plaskis o gungat på gården.







Underbara Teski har fotat idag innan regnet kom o de bilderna e alltid makalösa *LOVE*

Nu ska jag gå to amuse my kotts innan de e krig i köket
(o kanske t.o.m fixa till ros-skylten) :)

Ha en fin kväll

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^