tisdag 12 april 2011

trööött

Men der lård!
Jag har tänkt på er hela dagen!
Från ja vakna i morse när vi skulle skynda oss (jo, snigelfors, de e vi de) tes för...
Hmm, en timma sen?

Ja skulle skriva om vår galna morgon me brådis te tandläkarn (inser att ja hade fel tid, men rätt dag o lugnade ner mig en sekund)
Tog upp Molly som på nåt sätt lyckats få LOSS hela kontakt-delen som e "utanför" väggen så bara kablar o metall stack ur där *SKRIIIIK*

Ringa Kumla bostäder o be nån komma (gärna snabbt, tack) o de va snabba som fan, så de hann komma INNAN vi drog te tandläkarn o när vi rusar ut genom porten o tatt upp våra ikullblåsta cyklar inser ja att min cykel blitt paj nånstans i bakhjulen *gråta*

Ja vet ju inte ens hur ja pumpar skiten, hur ska ja då kunna LAGA hela däcket?
Suck!
Leo (den guldklimpen) cyklar ensam te tandläkarn medans ja å Molly rusar (fattar ni hur fort de går när en tvååring me ca 30 cm ben ska SPRINGA upp för en trapp? "Titta mamma, en teeeen! Titta mamma... nej, de va kräp! o.s.v)
Iaf kom vi upp teslut o ja ringde tandaborraren.
Sa att han kommer snart o ja o lillasyster kommer oxå... Så fort vi kan!
Sula ner musan i vagnen (en sån klen, vinglig, liten paraplykärra) o storma iväg..
Fyyyy fan va gla ja e att de va fint väder!
Kom fram som en ångande, osande hallucination, en riktig URTYP av svettlöksmamma.
Andan i halsen o ett leende i fejset.
HALLÅ! DE E JA SOM E MAMMAN! VAR E MIN SON!?

De e runt de orden ja inser att ja skriker :O
Försöker dämpa min röst, men de e inte så lätt när de bara finns typ tre olika röstlägen kvar av min röst..
Väser fram ett tack när hon pekar ut vägen iaf..
Leo laga hål o han va SÅ duktig!
Blev så glad o stolt så ja va tvungen o berömma han hela vägen hem ;P

Men va hålls ja me NU då?

Detta skulle bara bli en ursäkt i bloggen, ett "ja vill bara tala om att ja har fina nya bilder som ska komma in här snart, men ja har inte petat in dem i datorn ännu" inlägg..

Men nu hann ja ju skriva en fin liten sida iaf ;) hahah
Men de e svårt o sluta när man väl har börjat, o när ja ändå håller på, så kan ja ju informera om att Angelica kom förbi me bordsskivan te min garderob idag..
Ja e inte så "handy" som ja vill få de till, tror ja...
För skivan ligger där inne, men de ser inte klokt ut..

Ja ska fixa de imorgon ;)
Om de inte e soligt ^^


PUSS o HEJ säger ja nu!

Weronicha!


HALLÅ!!! läste detta nyss, i en annan blogg:

"Resten av dagen spenderade vi hos Werra, min hesa lilla sångfågel som är ute på bravader nu... full av GLÄDJE och SYMPATI är hon hihi hon är ett stort Geléhjärta minsann!!! :)" å de gör mig så glad, så ja va tvungen o skicka in de här :DDD

1 kommentar:

Nu gör du mig sådär lycklig ^^