torsdag 21 april 2011

HULKEN!

Jaja, ja kan väl kanske ha töjt på sanningen när ja sa att ja skulle skriva direkt ja kom hem, men ja har inte haft TID, ja har tröstätit!
Haha, nä, inte riktigt så, men mkt äta har de blitt o lite nere har ja vart, så...
Ja, slå ihop de två å de låter som tröstmat!

Men nu e ja inte ledsen mer, o ja VA väl inte direkt ledsen heller, men ja va...
Mindre glad, kan ja väl säga :)

I helgen som var, fyllde min syrra o de vart ja att jag har talat om.
Tyvär så fira ja så hårt, så ja tog inte ett endaste kort (det gjorde dessvärre alla andra PÅ mig) så jag har inte många o dela me mig av (här i iaf) ;P haha

Efter helgen tog jag mina små hjärtan o drog te Sköllersta.
För er som inte vet va de e, så är det där jag vart uppväxt.
Gillade det inte då, men nu vill hjärtat tebax :)

Det är vackert där!

Fast vi blir kvar i Kumla ;)
Ska jag va ärlig, trivs jag mer o mer här.
Leo har många kompisar, han trivs i skolan, nära te farmor o mormor o så (ironiskt nog) bor vi granne me hans... Jan!
Den s.k spermadonatorn ;)
De har ju precis lärt känna varandra men jag ser att Leo e glad o jag blir glad av det.
Fortsätter tro på ödet jag ;D

Har hittat en ny funktion me min Iphone..
Det är den, bubbel-bust o facebook ja har den till.
Den e inte så bra o prata i tycker ja (mitt öra pillar på knappar då!)
Men den e fin o ja har ett snyggt fodral till den *like*

Kolla va man kan ta för kort!






Hahaha, tur hon e så liten så de inte stör henne att va ful :D
Ja tycker faktist också de e rätt kul o va ful ibland, men då skäms Leo för mig (o ibland mina syskon, de beror vem ja e me just då) o då känner ja att ja skäms me, så ja försöker dämpa mig ;P

Sen kom ja på att ja kanske inte borde lägga ut de Absolut fulaste bilderna på mig själv, nån gång i framtiden vill ja ju träffa en karl, o ... ja ni hajar?

Iaf e musbus de sötaste som finns, så de GÖR inge att ja fular te henne, o den som skrattar högst när bilderna visas, de e hon *love*

Idag skulle jag flytta min säng.
Den e 14 bred o ja e klen som satan, har i stort sätt bara vilande muskler, så ja skulle få hjälp.
Men hux flux va de ingen som kom.
Jag är inte sur eller ledsen på nån, bara uttråkad av o va ensam totalt en "ledig torsdag" ^^

Magnus har köpt sig en fyrhjuling o ville leka lite (Magnus, ja meeee..)
Angelica, den lyllosen, vart barnledig o skulle på nån danshall i Hallsberg (eller nå)
Heidi försvann spårlöst i solskenet idag o ja har icke hört nå ljud efter de o Tilda (skitunge!!!) skulle GÖRA saker, utan oss, så hon kom inte heller...

Så ja glodde på sänghelvetet o glodde in i rummet dären skulle stå, sen la ja musbus o börja släpa.

Bäddmadrassen gick bra, täcken o kuddar likaså..
Sen skulle ja få upp madrassen från själva ramen..
Efter sex försök funderar ja på om ja inte bara kan HA bäddmadrassen, på golvet, rakt av o typ tala om för folk som undrar, att de e bra för ryggen..
Då får ja en snilleblixt (eeh. . . ja. . .) o hämtar en gren (ja SA ju att de skulle va bra o ha grenar hemma, inte bara dekorativt)
Får UPP madrassen o skickar in grenjäveln i mellan i hålet där o (stånkar nog värre än Molly när ja hålls) kan ÄNTLIGEN andas..

Men bara en sekund, för nu knakar de i grenen *SKRIIIK*
Ner me fingrarna, får ett bra tag, o blir sen stående.
Känner på mig att krafterna e slut o ja e dömd till att gå me mosade fingrar i resten av mitt liv!
Då kliver Molly upp, IGEN!
Hon höll på hela natten igår o hade vart uppe typ sju ggr sen ja lagt henne (bara ikväll då) o då fick ja superkrafter.
Ylar GÅ O LÄGG DIG NU MOLLY samtidigt som ja får upp madrassen på högkant!
Då braka nå små skitpinnar i metall som tydligen va nå "bra-å-ha-stöd" UNDER madrassen.
Hur skulle ja kunna komma ihåg dom?

Nu hoppas ja att de bara fanns där för att folk tycker de e skoj o skruva, för ja satte aldrig fast dom igen (kom ja på nu när ja skriver)
Men tadaaa.. En nakenfisplätt på mitt golv!



Det betyder alltså att ja LYCKADES!
Jag hiva ur madrassen, slängde runt ramen o DROOOOG allting (asså, ja har ont nu, ja bara e för heroisk för o erkänna det) ;) hahaha
Det svåraste (förutom o få UR madrassen) va o få i den igen..
Lekte gungbräda me den, tes de funka (o ja tror mina grannar hatar mig nu) men det GICK!
Ja e tokstolt o mallig som fan ska ni veta :D

Ja e den som nästan aldrig orkar bära mina matkassar :O

Fast idag, bara för ja ville, ville, VILLE, så gick de.
Fick ur, ner, bort o in o sen upp me sängen, gjorde rent o så en grej till ;)
Jag fixa till dehär (de släpa ja hem från ICA MAXI idag)



Har sparat för jag vill ha det setet, o nu va de nersatt till halva ordinarie.
Jag hade tur, ja tog de sista *glad*

Ser att det vart en hemskt grynig bild, får ta bättre imorrn :)
På bordet är det grenar ifrån mammas o pappas päronträd och några härligt hallonröda rosor :)
Ni såg de rosa rosorna jag fick av Heidi?
De som sloka, så ja kapa o la i en "glas-skål" (vet fortfarande inte va den där saken heter)
Aja, efter ja vart hos mamma, körde Carina oss hem (Tack för skjutsen Carina)
Hon lät mig rusa in på LIDL o handla lite o Självklart kunde ja inte låta så vackra (OCH billiga!) blommor vara ;)



Hade med både körsbärsblommor (kvistar, än så länge) o grenar från äppelträdet ifrån Sköllersta, De satte jag i olika vaser, med några rosor i varje.




Fast va fint de vart *glad o nöjd*

Såg i reklamen för några dagar sen, ett recept.
Det såg OTROLIGT gott ut, så jag sparade det.
Det brukar jag göra, men jag brukar aldrig använda dom XD hahaha
Fast idag slet ja tag i vispen o lite ägg.
Nu jädrar, tänkte ja, här ska det göras... ja, what-ever-de-hette, o ja vispa o ja mätte o ja fluffa te den där (dumma) smeten som inte VILLE fluffa sig.
Efter fyrtio minuters vispande, gav ja upp, o HÄLLDE upp smeten (som inte skulle vara en smet) på plåten
(btw, mitt smörpapper e slut, om nån vill skänka mig nytt ^^)
Haha, ja glömmer ALLTID o handla sånt, nån måste påminna mig!
Mina vart inte såna luftiga, tjusiga, änglalika skapelser, men de vart tokgoda.
Det jag är mest nöjd med var citronkrämen jag (JAG!!!) gjorde, från scratch.
Den smakar syrliga godisar oja, ja e fan stolt över det med :D




Tänkte, de ser ju påskiga (haha) ut, om man gillar ägg ;)
Själv har jag marängsmet på hela min tröja, ryggen fullkomligt SKRIKER åt mig o ögera e fulla me grus..
Plus att musan sover i stor säng, så ja borde väl lägga mig så ja får sova åtminstone EN sammanhängande timme ;P

Men ja tänker på er, varje dag!
Ha en underbar fortsatt skärtorsdag






(haha, Molly trodde de va "sommarns julgran" så hon ville hjälpa till o "klä" den XD)



X O X O


1 kommentar:

  1. ooh jag blior så avis när ja sr allt du orkar fixa med i din lägenhet.. Min ser ut som för fem år sen.. Ja, om vi bortser från smuts under möblerna som ja brukar "glömma" att städa bort när ja inte orkar vara noggrann:P Älskar dig, ses imorgon! Puss

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^