onsdag 6 april 2011

diskade frön

Hallu :D

Ville bara dela me mig en sak...
En bild, rättare sagt, men jag har en Iphone, o ....
Jag vet inte hur man gör :/

Köpte frön te prydnadspumpor o citrongurka på tradera.
Va jättestolt o glad när de kom.
Pumpafröerna va här först, la den i blöt o planterade dagen efter.
Samma dag som gurkfröerna kom..

När jag planterat pumpan, la ja gurkera i blöt..
Det kom folk o ja vart helt te mig o börja diska..

Inte förrns ja lagt mig, kom ja på att ja diskat bort mina gurkfrön :'(
Vart lite ledsen i ögat, men de e nog ödet.
Ödet VET att min balkong e för liten, så den gjorde så ja "tappa bort" dem.

Så *tror* nu känns de bättre, när de va ÖDET som tog mina frön.
De har de säkert bättre där de e nu iaf.
Kompost o grejer *snörvlar*

Mina pumpafrön växer så de SYNS!
Igår va de ca 2 cm, o idag typ 5! :O
Så ja tog kort på min jordhög, både med o utan glasklocka, innan o efter omplantering, o så nu så vet ja inte hur ja får hit dem :S

Ja ska testa igen lite senare (dvs när ja lugnat ner mig så mkt så ja inte vill smasha telen i parketten)

Musan sover o ja väntar in lillkott som har Sandra me sig *gos*

Angelica e i sthlm o jobbar idag o de skulle bli sent för hennes lilla brutta så självklart kan hon hänga me hem te oss ;D
De leker förvånansvärt bra de två.
Leo brukar fråga efter när de ska komma, o de e ju kul, eftersom vi blir grannar snart *glad*
Men förtja om ja skulle ta o göra nå vettigt då, medans ja väntar ;P
haha

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^