torsdag 14 april 2011

tårar, skratt o LEKPARKEN!

Kan lova att ja e på bättre humör idag, men ja e SÅ trött nu XD
Vakna tidigt imorse av att de ringde, orka inte röra mig, o somna om.
Vakna igen av lillkott, o somna om, vakna igen (runt nio) av att Molly hoa nå om nakenfis!

Sånt bådar inte gott, då hon inte kommer ur sin säng, o OM hon skulle lyckats (haha, ja SA om) så kommer hon inte upp på toan...


(kottarna har nya mössor)

In te henne, upp me henne o på me ny, torr blöja ;)
Sen vart de frukost, o eftersom vi handlade lite smått o gott härom dagen så vart de mumsiga mackor me vårlök, skinka, sallad o gurka *najs*

Kollade bägge telefonerna, men de VA ingen som ringt :S
Inga missade alls o de va skumt (eftersom ja e SÄKER på att ja HÖRDE den!)
Jaja, de va sol, så när musan kolla "gå på zoo" satt ja o sola mina förfärligt vita lår på balkongen.

När solen skiner såhär mycket, känns de nästan olagligt att inte le ;)
Mina frön växer så de knakar, o min ros ja nästan gett upp om TAR sig *love*






Hon satt still i nästan tre minuter!!
Det va skönt.
Sen börja hon hämta ut sina leksaker i teve rummet o de va mindre kul eftersom hon gett sig den på att hon e en trummis.
Det går ann med skålen i plast o en plastgaffel...
Det är värre me metallkastrullen o en slev :/

Gissa vilken som e favoriten?

Ska inte gnälla egentligen..
Har tänkt att ja bara kan pyssla när de sover, men de visar ssig att hon kan sitta me o bara pilla liiiite grann när ja donar :D





Men ja har testat o gjuta lite betong..
Då fick hon INTE va me, även om hon e GRYMT nyfiken på hur de kommer se ut under skalet på äggen ;)





Sen prata ja lite i telefon o diska tes de va dax o hämta lillkott o gå te tandläkarn.
Han skulle egentligen kommit hem te dess, men ja hade skrivit fel på lappen te skolan.
Vi fick SPRINGA te tandläkarn o de e en bit..
Både Leo o ja va svettiga delux när vi kom fram *phu*
Men, vi hann *andas uuuut*

Besöket där tog två minuter...
Å då överdriver ja nästan.
De sa att han ska få tandställning o ja e nöjd.
Inte för att de e KUL me en sån, utan för ja e så rädd att han ska förstöra sina nya fina framtänder me de som går över...
AAH, kan ju inte förklara, men han sabba ALLA sina mjölktänder, för han gnagde o gnissla sönder dem, o de kom fram te att de va bettet, o nu när de nya e framme helt o hållet, så va ja rädd att de oxå skulle förstöras, men det ordnar sig *love*

O de bästa me de va att de trodde att de skulle räcka me en månads användning!?
Kanoners ^^

Sen kom Tilda o Fabian hit.
De hade me sig Tindra o Poppe.
(eller ja, Poppe körde, han tog me DEM) ;P


Molly va överlycklig...
(eftersom Leo e så cool, ser man aldrig riktigt va som gör han överlycklig numer, man får bara gissa)
Vi va ute flera timmar (tack o lov för termos-muggar... Tack o lov för kaffe!)
Gick bort te nån annan gård o lekte där de fanns nån slags karusell...
Den gillar ja inte *ulk*
Men vi hade jättekul o ja gör gärna om det :D


(jaaaja... Barnen FÅR väl va me då...)





När vi gick ifrån lekparken, fick ja blommor av alla barnen *jätteglad*



Poppe e en kompis te familjen, kan man väl säga...
Hans mamma Monica o min mamma har vart vänner sen tonåren, har ja för mig att de sagt.
Jag sov ofta över hos dem när ja va liten o Monica va min "hemliga bästis" o hon fick min fiiinaste diamant när ja va inte gammal alls, för den diamanten va de snyggaste ja sett o hon skulle vakta den åt mig...
De har inga barnbarn, så när Leo kom, fanns de alltid där!
De stallde alltid upp, både för mig o min lilla kott.
Sen bara... finns hon inte mer!
En dag gick nånting sönder o hon kommer aldrig tillbaks!
Ibland gör det så ONT!
Ibland gör de inte ont alls, o ibland e ja så ARG för det orättvisa i all världens jävlighet!


Jag saknar henne så mycket!
Ofta!

Min mamma sa att de e så svårt, för hon kommer på sig själv när hon vill lyfta luren o ringa henne, inser efter första tutet, att Monica inte finns mer.
Det är så galet jobbigt.

Jag höll på att göra samma sak idag.
Molly frågar på vägen hem från lekparken "vart e pojken?"
"Menar du Poppe?"
"Aa, vart e Tosse?"
Jag börja skratta o vi kom ikapp Tilda o Poppe som väntade på oss.
Säger "Vet ni va hon sa?" o så drog ja samma för dom, andas in för o säga
"Vi måste ringa din mamma, Monica kommer skratta ihjäl sig"
. . . .

Hejdade mig i samma sekund o kände mig ledsen, som nu, för att hon kommer inte skratta ett skit te, hon e ju inte här!
Det ÄR orättvist, för hon fick aldrig ens träffa Molly o höra va hon kalla hennes son..
Fast ja e glad att hon lärde känna Leo.
Att han fick lära känna henne!

Jävla skit!
Här sitter ja o bölar o de va ju inte DE ja skulle skriva om!

Ja skulle tala om hur KUL vi haft de i lekparken, hur skönt de va i solen o hur lycklig Molly va för hon fick "va me" när de större lekte..
De VA skönt!
Å vi HADE roligt..
Trots att jag saknar Monica så jävla mycket!

Så de så ;)
hahaha, deppigt delux, men, trots saknadens tårar, så har vi haft en underbar dag idag *LOVE*

Imorrnbitti ska ja upp o tala i telen me v.c (japp, igen, de e svårt o få tider ska ni veta) haha
men de blir förmodligen ett läkarbesök o kolla halsen under dagen.
Efter det så får vi se va som händer, Leo ska iaf te Mia o Andreas!
Han har längtat massor o i helgen blir de av.

Hon e så jävla schysst så hon fixar så de hämtar honom efter hon slutat jobbet!
Tror de e Kjell som kör o ja hoppas de har tid me en kaffe.
Jag har saknat dom :)

Nu säger ja gonatt o sov gott, ryggen e fasiken AV efter den vidriga lek-karusellen från lekparken :O
Blir nog bra av o sova *MYYYS*

(Ssssssssssssch... Gissa vem som däcka i soffan?)





X O X O


2 kommentarer:

  1. Alltså, hon e så vacker så det gör ont.. Speciellt när hon sover ;) Ser ut som en liten docka!! Massa kärlek till er, vi ses på lördag! Puss

    SvaraRadera
  2. Och nu fick du mig att skratta och fälla en tår. vem har inte lyft luren för att ringa henne. när det har hänt något som man vill berätta. minns våra sista samtal kvällen innan och vad man tänker på det om man bara visste vad som skulle hända dagen efter och allt man vill ha sagt. man sa mycket vid hennes säng på sjukhuset även om hon troligtvist inte hörde en.
    man har gråtit många gången. men också skrattat när man tänker på roliga saker man gjort. jag saknar henne så otroligt mycket. Kram på dig. Mia S

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^