måndag 14 mars 2011

tapeter å blommor

Kära nån...
Nu har de gått en vecka sen ja skrev, trots att ja gett mig fan på o skriva varje dag :/
Fast ja har tagit kort ^^

Hade en blomma jag tyckte väldigt mkt om som ja vägrade kasta trots att den såg ut som en slana med nå väldigt äckligt hängandes över kruk-kanten.
Den kapa ja, så den såg ut som en gammal purjolök.




Den såg värre o värre ut för varje dag o när ja ger upp o ska gå o tömma den, så såg ja detta :D


Bebisar!!!
Blombebisar!
Gad däm så kul (ja ja vet, lite konstigt lättroad)
men de visar ju att den LEVER! *glad*

Idag e den såhär stor..



Jaha, förutom o ha glott på min blomma, så har ja röjt (ännu en gång) i Leos rum.
Stapla upp allting, packa ner allting, bära ut allting o göra rent allting, för idag (jippi!) kom tapetseraren!
Herregud så stiligt de e me målarkläder! *svimmar en skvätt*
Nu va de ju en äldre, gift man som kom, ingen stilig liten ärta, men ja-a, outfiten e najs ändå ^^
Hahaha, så från detta


(BLEEEH!)

Till detta..



Till...
Ja, de e ju inte klart än, så ja får väl visa imorrn *suck*

I helgen fick jag barnvakt!
Vart så te mig så ja nästan ångrade mig o stanna hemma.
Ni vet, sånt där "trygghets-syndrom"


Var ju barnledig sist ett tag på juldagen, så ja antar att ja vart orolig för.. Ja, ALLT!

Vart helt galen, glömde äta middag o bara yra runt o när ja va klar, kände ja mig så otroligt GAMMAL!

Ja VET att min ålder inte spelar nån roll, ja skulle te mina vänner, dricka i trevligt sällskap o KANSKE gå på krogen, men ja kände de som att ja inte..
Nej, ja vet inte ens hur ja ska förklara :S
Ja kände mig gammal iaf, men iväg kom jag o kul hade jag.

Synd bara att Jenny (som jag längtat efter) låg sjuk, så hon orkade inte vara me *stackars*
Men alla vi andra vart väldigt i gasen, så vi for te krogen, som min lillasyster valde.

*skrattar*


Där var det typ 18 års åldersgräns o när jag fattade att killarna, som dansade helt galet vilt breve oss, var min LILLEBRORS gamla klasskompisars SMÅBRÖDER, då dog jag :D



(Ullstrumpa, Lillstrumpa å Syster Yster)

Min storasyster va me o när HON förstog de, skratta hon så ja trodde hon skulle svimma!
Herregud, men kul va de, trots åldersnojor ;)

Mammas (o min, måste jag väl få säga) kompis Carina körde hit Ida på lördagen, o hon hade med sig blommor te mig.
Jag blev jätteglad!





Hade fått av mamma tidigare samma dag (Pappa har hjälpt mig me massa saker, b.l.a hämtat Leos nya garderob ifrån Jysk, Leos madrass han fick av Mathilda + försökt köpa en ny tvättmaskin på el-giganten som jag ville ha, men de bara strulade, så den väntar vi med)
(Ja, tack pappa o tack mamma *love* )

Så nu börjar det fylla ut sig lite i fönstren :D

Köpte ju tretton (?) nya krukor på IKEA te lägenheten på Gotland, som jag aldrig hann packa upp ens en gång, men Leo sa att han ville ha de silverfärgade (? zink Leo, de heter zink!) krukorna på sitt rum o de e klart han får *love*
Enda gången ja märker nåt av intresse för inredning hos honom, så de e bara å tacka o ta emot ;)

Nu tror ja bestämt att musan har vaknat från sin middagslur, så de e väl bara o pallra sig iväg o hämta en blöja o lite våtservetter :)
Ha en fin måndag, mina hjärtan, så hoppas ja vi hörs snart igen :)

1 kommentar:

  1. härligt att läsa att du kommer mer och mer på plats i ditt nya bo.
    Vilken tur att du inte kastade blomman, så fin den blev.
    Kram på dig,
    Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^