måndag 7 mars 2011

Lego o barn

HAHAHA

Sitter vid datorn o VILL verkligen skriva, men de e svårt o roa Molly när hon väl gett sig fan på o "vara me"
Hon ska mosa sig upp i knät, klättra över tangenterna o peta på allt.
Då drog ja på Bruno Mars "Marry You" på maxvolym (vi har inga biffiga baslådor, nej)
o hon säger att hon e sur..

Sen ler hon, sen börjar hon snurra ;)

Ibland kan hon, min sockerpulla *love*

*PANG*
hon smacka just i golvet, grina en krokodiltår o ville bli pussad hela armen upp te huvet o sen tebax te fingrarna igen.
Då vart de bra igen ;)

Har ringt runt tusen samtal idag o igårkväll tvätta ja te mitt i natten (okej, lätt överdrift, men till o med min lillasyster vart förvånad över att ja va vaken på facebook) ;D hahaha
Känner mig duktig som fan, PLUS att ja städade igår också ^^
(aa, städa e inte min favvosyssla, men ja tycker om resultatet)
Har ju fortfarande galet mkt saker, så de e svårt o veta vart ja ska placera alla saker, men de går framåt :)

Leos säng (jag köpte ny häromdagen) målade jag vit o stämplade (i fotändan) "Sweet dreams my treasure" o den blev riktigt söt.
MEN!!! (självklart finns de ett MEN) Sängen e 90 bred, o vi har bara en 80 madrass :S
E de nån som har en extra, en te salu, eller ännu bättre, en att ge bort, så kontakta mig.




Han använder 80 madrassen nu, o han tycker sängen e jättefin, men jag vill att han ska ha de perfekt!
Alltför många gånger har han fått nöja sig med andrahand, lånat, eller trasig o ja LOVADE ett fint rum, det finaste EVER när vi flyttat, o vad fick han?
Jo, ett mörkt, vinrött rum med stora (aa, hela långväggen) flottfläckar på.
De ser ärligt talat förjävligt ut.

Fixa hans gul-gröna byrå med :)
Den vart vit med text (toy, play, Leonard) o massa olika knoppar.
Ska köpa nya (likadana) knoppar te den sen hade ja tänkt, men knopparna va tydligen de snyggaste på hela byrån enligt Leo haha




Men han klagar inte, inte på rummet, utan han bara väljer att inte vara hemma :'(
Han vill sova borta o han trivs inte.

Men vi satt igår o prata o jag talade om att NÄR de e nya tapeter på väggarna, kommer hyllorna upp, hans nya säng kommer se så fin ut o det vita skrivbordet blir kalasbra te sängen.
O de bästa av allt, han får fram ALLA sina leksaker *LOVE*

De känns bättre då!
De trodde han me :)

Sitter o mår illa nu.
För mycket kaffe o för lite sömn, gissar jag på.
Men what to do då?
Kan ju inte gärna sova när busfrö delux e vaken :S
Hon bygger lego nu, över hela vardagsrumsgolvet :O

Skriker att hon bygger ett hus o de mesta använda ordet e TITTA, TITTA, TITTA!
O ja tittar, hela tiden, utom när ja vrider nyllet lite te höger o knapprar på datorn.
Nu är det ett giraffhus hon bygger och...
Nehej, nu vart de en robot ;D

Ja ja, som att ni bryr er :)
Ska mejla mollys farmor o pappa lite bilder nu.
Brukar göra de ibland, även fast ja inte får nå svar o ingen som frågar om de får träffa henne, men ja tänker att de blir lite glada över o se hur vacker hon är.

JAG är iaf mallig över hur otroligt fin hon är *ÄLSKA*
Samma me Leo.
Min lilla lilla korv som e så söt, men ack så butter!
Där har vi tvärtom syndromet ;)
För hans farmor får panik var o varannan dag om hon inte får prata med eller se honom :)








Ja menar...
Hur kan man inte älska det?

Men som A skrev i sin blogg härom dagen:
Varför känner man som att man inte räcker till?
Att man e världens sämsta mamma?
Att man alltid ska va så trött o tråkig o orkelös?

Plus att jag blir TOKARG när hon (för de e oftast musan) inte lyssnar!
Gissar (eller ja, ja VET!) att de e för vi går här hemma med () varandra varje dag.
Hon har inge dagis förrns i maj o fram te dess ska vi bara gå här, för trots att man e nyinflyttad får man ingen info om vart öppna förskolan e eller nånting liknande, men ja har tur ;)

Har fina vänner här omkring, plus att Markus va förbi på kaffe igårkväll (tack, de va trevligt som fan) o han har ju bott här o visste att de fanns söndagsskola på olika ställen :)

Nähä, nu tröttna hon på legot, så de e dax o röja (ihop me busan förstås)

Ha en fin dag allihop nu, så hörs vi igen :)

X O X O


1 kommentar:

  1. Självklart ska jag lägga ut lite bilder sen. Dock fick jag nu ingen bild på hur det såg ut innan eftersom att Rikard började måla då jag ej var hemma. Färgen innan var typ mint-grön. Men bilder ska det bli ändå ;) <3

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^