söndag 6 mars 2011

bajs bajs o lite glass


Hallå därute.
Idag har de vart vårväder delux ute, men jag har vart inne o städat *suck*
Tvättat mattor, skyfflat grus (aa, de känns så när man sopar upp all sand här inne) lagat lunch o diskat.
Fan va tråkigt sånt är, men de e najs när de e gjort.
Läste igenom några mejl jag fått av en trevlig man *fnissar*
Han är dessvärre i Thailand nu, men han återkommer om ett par dagar o då ska vi väl korrespondera lite mer hoppas jag!
Gäspar halva nyllet ur led av trötthet (eller e de bara seghet?) o tror ja ska sätta mig me kottarna o äta glass.
De e ju trots allt sol i vårat fönster ^^
Köpte fruktglass för ett tag sen o vi har bara provat citronen.





Den var god.
Halva fruktskal med glass i samma smak i.
Idag ska ja nog testa kokosen, den ser god ut.
Å så fanns det ananas o apelsin i samma låda :)

Åååh, nu sa ja de tydligen högt!
Barnen studsar som jobbiga småhundar kring bena på mig, så ja ska väl ta fram XD
Har faktist vart ruskigt trött på dem idag!

Lyssnar inte ett någe, o sen att musan e me mig varenda sekund av varenda minut varenda dag GÖR inte saken bra, nån-stans-ALLS!
Leo fråga om ja ville ge bort dem o ja måste erkänna att just då va ja sugen som fan på o svara ja :S

Ja, så stäm mig, för ja inte e en bra mamma hela tiden, men ja försöker iaf!
Imorgon e de skola igen, o ja ska försöka få fram en läkartid te kotten.
Han e så dålig i luftrören o ja tror han har fått astma :(
Efter de ska jag ringa socialkontoret o se vad man behöver göra för o få tag i en kontaktfamilj.
Molly får ju inge dagis än på flera månader o ja har ingen barnvakt te henne så ja håller på o sjunka.
Inte för hon e en plåga, men jag vill ha ett jobb, jag vill ut o SÖKA jobb åtminstone, nu kan vi ju inte göra de.
Hon har ju kommit på att man kan ta av sig blöjan själv, så de gör hon, så fort hon får chansen!
I sängen, i sitt rum, på Leos rum, i köket, på toan, u name it!
O då kvittar de alltså om de e bara (?) kiss i eller bajs, av ska den.
Nu, för bara ett ögonblick sen (innan ja satte mig här) så baja hon, i sitt rum, o tar av sig blöjan!
Ja satte ju bara på kaffe liksom, o hon hann.
Ja blir galen!
Nu e de byxtvång hela tiden, även om hon inte vill, för ja ORKAR/VILL INTE torka bajs överallt!
*RYYYS*

Då blir ja grinig o en grinig mamma ger griniga barn!
Bara så ni vet ;)
haha

Tror Markus e på väg hem te oss me *love*
Han vill ha kaffe o trevligt sällskap!
De där me "trevligt" vettefan nu, men ja får försöka ;)

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^