söndag 1 april 2012

Gravid

Aa, ja drömde att ja va me barn inatt igen. De kom som en åkpåse formad som ett moln o hämtade alla blivande mammor.
Nina kanin (från Bamse) var kvar hemma, men lille skutt kom med deras nya bebis, för de hade fått hemma...
Alla satte sig bekvämt i tygmolnet utom jag, jag hade så mkt "bara" att göra först.
De konstiga (eeeh?) va att alla vi havande mammor väntade på en gammal pizzeria.
Jag tror den va stängd, fast de va samtidigt en öppen skolmatsal.
Min vän Vjollca hämtade ett glas vatten åt mig, det var glitter i det, vackra stenar å tygfjärilar..
Jag ville ha min bebis, men jag fick inga värkar.
Tygpåsen flög iväg (till en förlossning I Guess) å jag var kvar.
Då kom Anna.J.
Hon hade fått barn "idag"
Samma dag som va i min dröm dårå.
Hon å en tant från bvc tog med mig på en språngmarsch runt ett spår i ett lgh område...
Där fanns en backe som var det brantaste jag sett.
Å som vi sprang upp för den backen.
Kuta dom gaseller (vi va sjukt smidiga för att va en tant, en nyförlöst, å en höggravid!)
De va lermark, geggigt, halt o ja fick inga värkar.
Stor tomhetskänsla!
Vi kom upp, jag funderade på om ja bara hade gravidmagen, men om den var tom...
Bvctanten sa att vi skulle rusa NER för backen igen!
Anna börja springa, tanten me, ja skrek att jag var rädd, att jag våga inte springa rätt ner (alltså de va SJUKT brant) o hon stanna, Anna ramlade å gjorde en lerkana.... XD
Då kom de folk å ville åka i kanorna, för plötsligt fanns de två.
Sköterskan log för o visa mig att de va inge farligt, så ja me skulle våga.
Jag vågade inte!
Min kusin Lotta var med, undrar om hon inte va på pizzerian/matsalen för o kolla Leo, när ja skulle flugit iväg i tygmolnet.
Vi bäddade där, me såna tunna madrasser man har på dagis..
Men vart var mina värkar?
E detta min kropps sätt att tala om att ja börjar bli gammal?
Att ska ja ha, ska ja skaffa nu?
Eller va de bara kroppens sätt att säga "VAKNA, annars blöderu ner hele hele sänga!"
Just nu e ja beredd på o tro på de sistnämnda...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^