tisdag 31 augusti 2010

fiskfis o blomster


Hallå kära vänner.
Jag har donat en massa medans David vart på jobbet i flera dagar nu.

Tror jag skrev att vi var på surströmmingsfest nånstans.
Det luktade värre än det mest förstoppade avlopp o jag ville kaskadspy rätt ut, men det gör man ju inte när man är bortbjuden, så ja sa "UÄÄÄÄÄ, VA E DE SOM LUKTAR???" ihop me de andra småbarnen (hmm, min son o Jennys dotter)
Stannade kvar utomhus o njöt av korv med bröd :)

Det var en fantastisk trägård där o jag plockade med mig ett fång blommor hem.
De doftar INTE fiskfis, de doftar UNDERBART *love*
Dessa vackra placerade jag på vardagsrumsbordet :)


Ja, inte huset då..



Vi fick ju en skänk, som ja pula lite me, den flyttade vi ifrån vardagsrummet te hallen, när vi insåg att vi fick (en tokfin) skänk till, med överskåp o snygga knopps :P
Den e bredare o större, så vi skifta helt enkelt.

Men när jag slipat o slipat o målat o målat o tittat med förtjusning på resultatet som gled fram, insåg vi att vi fick flytta på vitrinskåpet med.
Skänken va enligt mitt ögonmått, en "töjare"
(dvs, jag har inget ögonmått alls o hyllan e för stor helt enkelt, fast ja SA att de skulle gå innan)




Skänken med överskåp hade denna snygga gula färgen (MOHAHAHA)




o nu, när jag putsat o grundat o målat me tokdyra färgen som hjärtat köpt, blev de såhär :)




Nu är de bara o ta in överdel med tillbehör från förrådet o göra likadant me den *SUCK!!!*
Musan e lika uttråkad som jag av att gå hemma, fast hon får inte slipa o måla (det gör jag när hon sover middag lr för kvällen) så hon förstör sånt man kan förstöra, river det som går att riva o skriker när helst de passar henne, så vi har ett system....

Frukost, sen vinka av Leo.
Byta blöja o sen på med Mumin (papapapapapapapapapa, mamamamamamamamamamama, papapapapamamammamamaaaa... <---för er som förstår)

Då häller jag upp ännu en kopp o slår mig nr hos henne.
Två minuter senare e de inte kul mer o då ska vi sjunga. Sen ska de läsas bok o
I MELLAN allt de där, går saker sönder, vi blir osams o de spills o kladdas o härjas.
*suck*






Vi e uttråkade, men idag hitta vi en lekpark precis över vägen.
Den va skitig o blöt o kall. Full me spindelväv, men vafan gör det när ungen bakar sandkakor för glatta livet?
Haha, å ny fick ja för det P
Hon vakna nu o hoar att de finns bajs, så ha en fin dag folks, så hörs vi





X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^