onsdag 18 augusti 2010

hemma på MIN gata i stan...

... där va de gratis för barn o gå te doktorn.
Hemma på min nya gata på ön, där kostar de 100 kr för en tvååring att sitta på en brits o få ett finger petandes på sin mage...


Härlgt härligt, o billigt billigt..


Blev skitglad häromdan när jag insåg att vi skulle få 2800 kr extra denna månaden..

I ca 15 minuter, då min syrra ringde o informerade mig om jättesumman jag lånat av henne.
Som tur e har min gosegris ett jobb o sa att han fixar det! *älska*


Vi har fått en skänk (i lördags, efter kräftskivan)

Den e nå träfärgad gulbrun ton, som jag genast (efter David vart i färgaffären) börja sandpappra på.





Sedan vart det te att grunda, o sedan måla, tjusigt, blankt o vitt...

Men ja orkade inte leta i röran som ska kallas hem, så det blev en klen liten pensel (hej skavsår på fingrarna) o de gjorde att det ser lite flammigt ut (tycker jag, men David sa att de ser fint ut... ja litar på honom)


Vill ha nya knoppar till, men det får vänta.

Iaf ett tag till (kanske ska kolla på tradera?)

Men nu ska jag måla det sista på de gamla knopparna, o SEN e ja klar *stolt*


Efter de kommer Emma (Davids lillasyster) o jag ska försöka mig på att slinga hennes hår :)
Haha, känns ju spännande XD


Håll tummarna o ha en fin dag!


X O X O


1 kommentar:

  1. Förlåt för att jag förstörde din dag med mitt samtal *ler*, Skänken var jätte snygg en sån vill jag med ha

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^