torsdag 5 augusti 2010

grinig o hungrig

Jahopp...

Nähä..

Nu satte jag mig här o skulle skriva ett jävla ilsket inlägg om dumma lägenheter o allt som är åt helvete, då vakna musan...

O tydligen e de bara ja här i huset som vet hur man plockar upp henne ur sängen.

Så jävla pissgrinig e ja. *morr*


Mitt första intryck av Gotland?
Tistlar!
Tistlar o flugor!
Vart man än sätter spaden (lr en naken fot) så är det tistlar, o flugor tamejfan ÖVERALLT!
Vi springer me sopor o kompost, vi skurar o fejar o klappar te dem med smällarn, men inte fan försvinner dom!

Suck...

Men mina trosor e hittade o varmvattnet e på, ny mat e inhandlad o vi va på en jättemysig grillkväll igår.
En kanonsnygg apotekardisk e placerad i våran hall där tusen mössor o halsdukar huserar i väntan på vintern, men inte fan e ja gladare för de just nu.

Jag längtar efter min mamma o pappa, o ja längtar efter mina vänner o en lägenhet som har hyllor man e VAN vid...
Ska nog plocka Molly i vagnen o gå iväg en sväng..
Kanske tröstäta en pizza (nej, de vart ingen lunch) men om ja ska tröstäta varje gång ja e nere kommer ja rulla fram inom en månad!

Vi har julsaker i hallen ihop me nån lost påskakärring.
Mina hyllor ligger på golvet i rummet o alla saker som ska upp på dem har vi stallt där de får plats...

Suck... Igen!

Ja, ja vet, ja e tokgnällig just nu, men de E så förbannat svårt o få gjort nå vettigt när de e saker överallt som ja inte har en aning om var de ska stå..

I köket har vi nå som ja tror ska föreställa skafferi, men hyllorna sitter så tight så ett vanligt jävla flingpaket e för högt??!
Så där står de stearinljus, vaser, glödlampor, pasta, mjöl o tuggummi..?
Ja menar, va e de?
Så ska de inte vara o de STÖR mig.

Men David börjar jobba nästa vecka o de känns som ja alltid får mer gjort när han inte e me.
HAN däremot gör massor.
Spikar o donar, fixar o står i..
Bara ja som glider runt här som ett satans spöke :S
Nä, får väl ta o få nå i magen, så kanske ja blir lite gladare, sen ska ja fixa lite för mig själv...
Kanske måla den där ramen som ändå inte får plats?
Jo, så blir de nog!
Ha de bra där ute så hörs vi (i ett förhoppningsvis gladare inlägg)


1 kommentar:

  1. Hej vännen! Jobbigt att höra att allt inte går enligt planerna! Men allt ordnar sig! Du är stark och fixar det här!!! Att du saknar är inge konstigt! Vi saknar er också!

    Ta hand om er!

    Stora kramar Cecilia

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^