måndag 29 augusti 2011

pyssel o cruising

Hallå mina hjärtan :)
Tycker ja har uppdaterat rätt ofta (för o va ja) senaste tiden, men vissa dar gör man mer än andra, o vill man visa de, då blire en del bilder ;) haha
Hoppas ni står ut *glad*

Idag, t.ex, har ja faktist inte klätt mig förrns klockan va halv fem eller nå, o de va för o rusa ner te ica här breve xD
Ett paket från HM hade kommit (ooo yes, smått shopoholic via datorn, o pappa, om du ser dehär, kan du glömma att du lästet då?) *love*

En liten tröja te musan, en skjorta o en tröja te lillkott o en scarf, som EGENTLIGEN va te honom me, men som vi *äähm, host.. host* kom överens om att vi skulle ha tesammans xD
Så va de en väska te mig, som ja hade behövt te helgen som va, men som kom idag..
Men de gör inget, den va tokfin, mjuk, lagom stor (te lite packning när ja drar te gbg o så oxå) o precis lagom att ha... aa, typ varje dag :D

Men, tebax te ämnet om varför ja inte klädde mig alls idag...
Hmmm, de fanns inge ämne, ja va bara lat!

Å på pysselhumör :D
Har sytt en klänning te en ängel som inte existerar ännu o ja tyckte de va så synd att de bara låg ihopvikt som en trasa på mitt överbelamrade bord, men va hänger man nå så litet på?
En galge?
Absolut, men ja hade ingen som va så liten, så ja gjorde mig en egen.

Nackdelen när ja vill hållas me tråd o metall e att mina verktig e borta.
Ja VET (me bestämdhet) att ja fick me dem från Gotland, men ja HITTAR dem inte.
De e såna små från panduro.

En sats me fyra st som e skitbra o ha te just sånthär, men man tager va man haver som nån smart jävel sa, så ja tog stora tången.



Richard kan skratta ihjäl sig bäst han vill åt mina (YBERSTARKA!!!) nypor, men tråden e fan tjock, grov o ASSVÅR o böja, så tång is the shit ;)



Tänkte fästa lite lavendel eller dyl nu när hösten klampar på, men bara provisoriskt vid midjan, sen när mörkret kryper närmre, kanske de blir lite varma höstlöv som får smycka, eller varför inte lite ekollon? ;)

O när de finns en ängel att klä på, kanske de blir något heeeelt annat :D
You never know liksom ^^
Min mamma har ju beställt två änglar, men ska ja va ärlig, har ja inte ens tatt fram maskinen :S
De har vart taskigt me inspiration på syfronten, o ja har inge hud-tyg heller, MEN, idag fick jag samtal.

Två beställningar, b.l.a denna ;)



Hon e söt, den andra vet ja inte ännu vad det ska vara, de e tydligen en surprise ^^
Tänkte sätta igång me de på måndag..

Eller ja, tisdag, eftersom ja ska opereras på måndagen :S
Kanske inte ens får sova hemma!

Kottarna får sova hos mormor o morfar från söndag kväll, o så får de va kvar där te onsdag.
Jag får inte prata på dessa dagar heller :S
(voine voine, hur ska DE gå?) haha

Tänkte att ja stänger ner mobilen, bäddar ner mig hemma o om ja känner mig ensam, så sliter ja fram fejsboken ^^
Ja e faktist lite rädd!
Ja e rädd för op'n o för uppvaket o blodprov o nålar o alla sköterskor o att de ska GLO på mig!
Får ont i magen av tanken :(

Men ja får egentid...
I min soffa...
Ensam...

*SNYFT*

Så ja, ja får väl ta fram blocket o måla lite då.
Eller sätta igång o sy som fan ^^

Ja måla lite häromdan.
På canvas o ja vart faktist nöjd.
De ser mjuka o varma ut.
Pastelliga o smälter ihop fint me varandra fast de har totalt olika färger :)









Men ja, i helgen va ja ju på cruising i Gbg ^^
Svettig o nervös, kleta ja på lager efter lager me läppglans o pilla på min mobil.
Tur man har finingar som möter upp.
Ja hade bruna linser, resan te ära ^^



Åkte tåg alldeles ensam till..
...Aah, vafan, slutstationen va iaf Herrljunga.
Där mötte Richard o Nisse upp mig o ja fick träffa Nisses dam Fia för första gången.

Hon va sjukt vacker!

Drog te Nisses hus där festen fortsatte (den börja i bilen) o så kom punkarn dit *skrattar högt*
Han va bra på arslet o när ja inte palla festa mer o gick o la mig, hade han blitt så full så han RASA in i toan (stackars Nisse, de e hans hus)



Slutresultat xD

Härligt va?
Nej, inte de minsta, för de vart kalabalik me vatten överallt o de stängde Nisse av på studs, å sen gick han o tokdäcka....

Ja sov när allt detta hände haha o ja hörde inte ett någe, så när ja vakna nästa dag, så gick de inte o spola...?
Tack för de televerket.

Richard ville va en gentleman, så han drog te macken o köpte frulle te mig...



Tydligen hade ja sagt att "va GOTT de skulle va me mjukglass" på fyllan, o de kom han ihåg..
Så, me inge vatten, en mjukglass o en jävla massa åska, satt vi o mös på nedervåningen, tes blixten slog ner o Richard fick en fet kyss av elementet han hade lagt armen på (nej, de e sant, ja skrattar inte åt DIG!!!) ;P

Då klev vi upp o alla ojade sig över huvudvärken (som vi alla fyra va övertygade om hade me åskan o göra *fniss*) o illamåendet (som förmodligen hade me åskan o göra den me!)
Käka en tokäcklig micropizza drog en öl o SEN fixa killarna igång vattnet *pust*
Dusch o onämnbart, så va man fit for fight igen :)

Fick flera presenter av Richard *glad*
De e lite för privata för o visa upp, men ja uppskattade precis varenda sak ^^

Sen vart de dax o fara..
Fiakraken fick hålla sig nykter å köra, eftersom deras chaufför sagt upp sig bara några dar innan.
Men hon sjöng me o va glad o ja tror aldrig ja åkt me en finare chaufför :D



Rille å Nisse satt o tjoa in tha back o ja hade skitkul.
Ännumer kul hade ja idag, när ja la in kortena o såg dehär...



HAHAHA

De e alltså jag, som tar kort på mig själv inne på burger kings toalett, för o skicka de te mamma, så hon ska se att ja e nykter o städad o mår bra xD

Hahaha, ser ja nykter ut?
Gad däm, ja vet inte ens om ja fick iväget *skrattar högt*

Tog sjukt mkt kort ut genom rutan me, men de förstår ja inte skälet te..
Om de va de pissiga vädret ja ville visa, eller om de va vackert, för ja har varken skärpa eller blixt i min tele, så ja fick typ kasta alla de fotona ^^




Sparade bara denna ;)
Å... Visst håller ni me?
De E en fin ruta ^^




Röj, röj, röj :)

Idag, förutom mini-galgs-böjning o annat småkraffs, har ja gjort en te burk te lite fler pennor ja leta fram när ja städa o möblera om :)
De e ju så sjukt trångt här hos oss så ja tänkte om, tänkte stort o tänkte outside the box (haha, försöker låta ball)

Ist för o göra oss AV me mer möbler, släpa vi hit en te :D
En STOOOOR! ^^

Den e inte de vackraste o inge vidare stabil, men den slukar saker *håller andan o lyssnar efter hänförda stön*



Ja, som ni ser... De... Hmmm... Mycke saker äre xD

ÅÅÅH, o sydstatsshortsen på stolen e inte mina *fnissar*
De e Richards som ja försökte laga, men de såg ut som han hade snippa både fram bak o på sidorna...
Så ..
Ja, de bara hänger där, i väntan på bättre tider ^^

Men, burk vare..
Ta en tom konservburk, diska uren o kläm me din oumbärliga tång längs med kanterna så man inte skär sig (om man nu vill pilla ner fingrarna däri)



Ja, sen letar man på lite fina papper o mäter storleken..



Klipp å klistra...



Kanske en fin etikett eller en bård.. (tygband, rep o snören går oxå fint)

Sen, TADAAAA!!



En pennburk ;) hahaha.
Svårt va? ^^

Men nu e klockan massor o ja ska sova ;)
Najtinajt peeps

X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^